Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Motorvarmer og setevarme.

Go down 
5 posters
AvInnlegg
pondus
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 26.02.2008

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptyMan Okt 27, 2008 12:53 pm

Har forstått det slik at det er standard med elektrisk motorvarmer, men hvor er kontakten?? Jeg finner den ihvertfall ikke på min individual front.

Virker setevarmen på individual seter? Ble ihvertfall ikke noe merkbar varme etter 10 min på full guffe hos meg.

------------------------
Edit: Fikk varme i setene i dag, men er ikke akkurat imponert over temperaturen.
Til Toppen Go down
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax


Antall Innlegg : 61
Join date : 03.03.2008
Age : 57
Bosted : stjørdal

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptyLør Nov 01, 2008 11:52 am

Det er ikke en sånn elektrisk motorvarmer. Den elektriske ekstravarmeren er en varmer som varmer opp lufta til varmeapparatet inn til kupeen. Dette går på bilens egen strøm (batteriet). Dette fordi motoren gir fra seg litt for lite varme. Regner med det var dette du tenkte på.
Til Toppen Go down
pondus
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 26.02.2008

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptyOns Nov 19, 2008 12:47 pm

madmax skrev:
Det er ikke en sånn elektrisk motorvarmer. Den elektriske ekstravarmeren er en varmer som varmer opp lufta til varmeapparatet inn til kupeen. Dette går på bilens egen strøm (batteriet). Dette fordi motoren gir fra seg litt for lite varme. Regner med det var dette du tenkte på.

Nei, det var ikke det jeg tenkte på. Det står i brosjyren til Ford at S-Max leveres med elektrisk motor/kupè varmer som standard utstyr, og i instruksjonsboken viser det bilde av kontakten i grillen (typisk Defa kontakt). Boken gjelder for både S-Max og Galaxy, men det står ikke spesifisert at dette er ekstrautstyr, eller at det kun gjelder Galaxy.

Jeg valgte ikke dieseldrevet motorvarmer som ekstrautstyr nettopp fordi jeg har tilgang på gratis strøm på parkeringsplassen. Ser kanskje ut til at jeg ble "lurt" der.
Til Toppen Go down
dag
Normal Freak
Normal Freak
dag


Antall Innlegg : 10
Join date : 06.08.2008
Bosted : Elverum

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Du er kanske ikke lurt men...   Motorvarmer og setevarme. EmptySøn Nov 23, 2008 12:08 am

pondus skrev:

Jeg valgte ikke dieseldrevet motorvarmer som ekstrautstyr nettopp fordi jeg har tilgang på gratis strøm på parkeringsplassen. Ser kanskje ut til at jeg ble "lurt" der.

Den ekektriske kupevarmeren drives av batteriet tror jeg. Skulle tro det var en smal sak å kunne koble til slik at den kan drives av strøm fra en stikkontakt. Kanskje verdt å sjekke ut.

Bilselgere er vel gode på å la "kunden selge bilen selv", dvs man blir så ivrig at selgeren ikke trenger å si noe, og velger å ikke dra ned inntrykket når man gjør feil antagelser. Been there, done that.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptySøn Mar 15, 2009 4:01 pm

Jeg ser i menyen i displayet at jeg kan velge el. forvarmer , er det denne dere snakker om?
Synes det blir relativt fort varmt i bilen iallefall.
Til Toppen Go down
pondus
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 26.02.2008

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptyMan Mar 16, 2009 4:36 pm

Roger skrev:
Jeg ser i menyen i displayet at jeg kan velge el. forvarmer , er det denne dere snakker om?
Synes det blir relativt fort varmt i bilen iallefall.

Hvor i menyen kan du velge dette? Har du diesel varmer?
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptyTir Mar 17, 2009 1:55 pm

Hei, går inn på innstillinger , og så ned rett over der som park varmer timeren er.
der kan jeg sette kryss i ei rute om jeg vil ha den på eller ikke.
Har ikke diesel varmer, men det står park varmer i menyen , det er bare ikke mulig å klikke på den.
Til Toppen Go down
ChroniX
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 23.05.2011

Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. EmptyOns Nov 02, 2011 11:26 am

Joda, det er mulig. Men motoren må vær skrudd av for at man skal få tilgang til "park varmer". Bare la tenningen stå på, så vips, har du tilgang.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Motorvarmer og setevarme. Empty
PosteTema: Re: Motorvarmer og setevarme.   Motorvarmer og setevarme. Empty

Til Toppen Go down
 
Motorvarmer og setevarme.
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: