Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Automatiske kjørelys og touchnavi

Go down 
5 posters
AvInnlegg
kjetilmann




Antall Innlegg : 3
Join date : 03.06.2008
Age : 48

Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: Automatiske kjørelys og touchnavi   Automatiske kjørelys og touchnavi EmptyOns Aug 20, 2008 7:00 pm

Har original "Avansert fargenavigasjon med touchskjerm" og bilen har automatiske kjørelys.
Lurer da på om noen som kan fortelle meg om hvordan dette er tenkt å fungere?
Slik jeg oppfatter det så skal lysene, når i "auto" slå seg helt av når bilen er "av". Når blien kjører i dagslys så skal navi være lyssterk og ved innkjøring i tunnel og ved kveldsmørke, så skal navi-en dimmes ned til "kjørelys" styrke (mørk bakgrunn og lyse veier).
Hos meg så er den ned-dimmet uansett lysforhold...

Setter pris på hjelp her.

PS: Jeg har den første type navi som ble levert med S-Max (07 mod).
Til Toppen Go down
kjetilmann




Antall Innlegg : 3
Join date : 03.06.2008
Age : 48

Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: ikke hjelp å få...   Automatiske kjørelys og touchnavi EmptyOns Feb 18, 2009 5:19 pm

Er vist ikke hjelp å få her på dette forumet. Trist at det ikke kan være mere aktivitet på dette forumet. Er jo tross alt en god del S-Max på veiene...
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys og touchnavi   Automatiske kjørelys og touchnavi EmptyTor Feb 26, 2009 6:14 pm

Er ikke en lys føler( foto celle) noen plass?
Til Toppen Go down
Kasei
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator
Kasei


Antall Innlegg : 20
Join date : 29.01.2008
Age : 48
Bosted : Jessheim

Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys og touchnavi   Automatiske kjørelys og touchnavi EmptyFre Mai 01, 2009 11:26 am

Dette er et irriterende problem uten løsning dessverre.

Jeg har klaget gjentatte ganger til forhandler om dette, til de til slutt (antakelig gikk lei maset og) tok saken direkte med fabrikken.

Automatiske kjørelys fungerer slik at kjørelys automatisk blir slått på når det blir mørkt ute. Dette er for bruk i andre land i Europa som ikke har påbud om kjørelys hele døgnet.
Om navigasjonen skal vise dag- eller nattmodus er koblet til spenning på kjørelysene. Hvis det er spenning på lysene regner systemet med at det er mørkt ute, og navi skal dermed vise nattmodus. Siden vi har påbudt kjørelys hele døgnet har vi alltid spenning på lysene og navi blir stående i nattmodus hele tiden.

Etter hva jeg forstod jobber fabrikken med en løsning på dette for de nordiske landene men når den kommer er det ingen som vet. Foreløpig er eneste løsning å skru lysbryteren vekk fra auto eller å endre dag/natt/auto modus i display-innstillingene.
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: Mysteriet oppklart   Automatiske kjørelys og touchnavi EmptyMan Mai 04, 2009 10:42 am

Har grublet på dette jeg også, men nå er mysteriet oppklart.
Takker så mye. Hjelper å mase.....
Til Toppen Go down
Dalaxy
Normal Freak
Normal Freak
Dalaxy


Antall Innlegg : 19
Join date : 13.08.2009
Bosted : Molde

Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys og touchnavi   Automatiske kjørelys og touchnavi EmptyTor Aug 13, 2009 12:36 pm

kjetilmann skrev:
Har original "Avansert fargenavigasjon med touchskjerm" og bilen har automatiske kjørelys.
Lurer da på om noen som kan fortelle meg om hvordan dette er tenkt å fungere?
Slik jeg oppfatter det så skal lysene, når i "auto" slå seg helt av når bilen er "av". Når blien kjører i dagslys så skal navi være lyssterk og ved innkjøring i tunnel og ved kveldsmørke, så skal navi-en dimmes ned til "kjørelys" styrke (mørk bakgrunn og lyse veier).
Hos meg så er den ned-dimmet uansett lysforhold...

Setter pris på hjelp her.

PS: Jeg har den første type navi som ble levert med S-Max (07 mod).

Eg har same systemet. Det virkar med automatisk neddimming, men du må inn i skjerminnstillingane og sette på "Auto" - ikkje "Dag" eller "Natt".

Står han på "Auto" virkar han også saman med den manuelle neddimminga på dashbord-belysninga til venstre for rattet.
Til Toppen Go down
http://www.fgoc.co.uk
Sponsored content





Automatiske kjørelys og touchnavi Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys og touchnavi   Automatiske kjørelys og touchnavi Empty

Til Toppen Go down
 
Automatiske kjørelys og touchnavi
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: