Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Ny software til 1.8 tdci

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Edorf
Normal Freak
Normal Freak
Edorf


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.04.2008
Age : 62
Bosted : Tromsø

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyFre Mai 30, 2008 11:10 pm

Nå er det kommet oppdatering av motorstyringa til 1.8 d. Denne gir bl.a bedre dereiemoment ved lave turtall,
(ikke så lett å kvele ved igangsetting ) samt mindre giring. Dette fikser forhandler i løpet av 15 min
.
Til Toppen Go down
Steinar
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 7
Join date : 21.04.2008

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyTir Jul 08, 2008 10:17 am

Har du noe mer opplysninger eller dokumentasjon på dette?
Jeg ringte min ford forhandler og de hadde aldri hørt om dette eller at 1,8 var dau på lave turtall. (ikke overraskende kommentar fra det verkstedet).
Jeg fikk nå allikevel en time etter ferien hvor de skulle se nærmere på bilen.
Til Toppen Go down
Steinar
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 7
Join date : 21.04.2008

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyTir Aug 19, 2008 6:38 pm

Har nå vært inne til oppgradering. Endringen er iflg verkstedet kun at det blir gitt litt ekstra gass ved igangsetting, og slik virker det også. Absolutt ingen forbedring utover dette Sad
Til Toppen Go down
Edorf
Normal Freak
Normal Freak
Edorf


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.04.2008
Age : 62
Bosted : Tromsø

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyFre Aug 22, 2008 1:49 pm

Jeg fikk merket ihvertfall stor forskjell.Bakker hvor jeg før måtte gire ned til 2.gir (30-sone) går nå helt fint i 3. samtidig som jeg holder fartsgrensen. Før oppdateringen av software ble det satt på noen kraftige magneter på innsugsslange og dieselslange som ga samme virkning.Disse ble fjernet etter dette.
Til Toppen Go down
sjuseter
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 23.11.2011
Age : 48
Bosted : Volda

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyTir Nov 29, 2011 1:43 pm

Edorf skrev:
Jeg fikk merket ihvertfall stor forskjell.Bakker hvor jeg før måtte gire ned til 2.gir (30-sone) går nå helt fint i 3. samtidig som jeg holder fartsgrensen. Før oppdateringen av software ble det satt på noen kraftige magneter på innsugsslange og dieselslange som ga samme virkning.Disse ble fjernet etter dette.


Hei. Har kjøpt en 2007 S-Max 1.8 tdci med 125 hk. Kona mi er veldig plaga med bakkestart der ho kveler bilen. Jeg har opplevd det samme men bare en gang hittil. Spørsmålet mitt er om det er mulig å finne ut hva slags software man har på bilen selv eller må man på verksted for å finne det ut. Ellers er jeg fornøyd med bilen.
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyMan Des 12, 2011 11:14 pm

Har sjølv ein 2007 mod 1.8 tdci og plages/irriteres som dere andre over dette problemet med å kvele motoren ved igangsetting - og då særleg når den er kald og i motbakke. Verste bilen eg har hatt på 20 år (!) når det gjelder akkurat dette. Er også lite imponert over at bilen må omtrent over 1500 i turtal for at motoren reagerer, noko som er irriterende og tildels farlig når ein glir ut i kryss/rundkøyring osv. Viss ein slik oppdatering finnes, og den har positiv virkning, burde eg kanskje prøve det. Har satt på ei tuningsboks for å sjå om det hjalp, men det gjør det dessverre ikkje.
Til Toppen Go down
tvh
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 24.11.2011

Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci EmptyTir Des 13, 2011 2:00 am

På min 2006 1.8 tdci så tror jeg det er lagt inn ny software i forbindelse med service. Når jeg slipper ut clutchen og motoren begynner å få litt motstand så økes turtallet automatisk ca 200 rpm. Det skal være en god del stigning før dette ikke er nok til å dra igang bilen. Kan ikke si jeg har merket så stor forskjell under kjøring.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ny software til 1.8 tdci Empty
PosteTema: Re: Ny software til 1.8 tdci   Ny software til 1.8 tdci Empty

Til Toppen Go down
 
Ny software til 1.8 tdci
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Chip til 1,8 125 TDCi
» powerbox 2.0 tdci
» Hvor ble det av 1.8 TDCi-motoren?
» Ford S-Max 2006 Tdci

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Under panseret-
Gå Til: