Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Planlegger Kjøp av brukt S-max

Go down 
3 posters
AvInnlegg
RoadieRobert

Antall Innlegg : 3

Planlegger Kjøp av brukt S-max Empty
PosteTema: Planlegger Kjøp av brukt S-max   Planlegger Kjøp av brukt S-max EmptyFre Jan 17, 2014 1:10 am

Hei.
Vi planlegger å skifte ut vår 2 seter Smart Roadster med en S-max (kona begynner å bli lei av å sitte under alle handleposene  Razz ). Vi tenkte litt på Stasjonsvogn først, men tenker så at S-max er som en forvokst Mondeo og 7 seter kan alltids være kjekt å ha.

Det blir ikke noe handel før til sommerstider, men jeg liker å planlegge litt frem i tid. Finne ut hva som er hot or not med tanke på utstyr i bilen.

Det vi (mest jeg da Razz) ønsker på vår fremtidige bil så langt er:
- 2.0 liter med 140hk.
- Sotede vinduer (bak B stolpene)
- Glasstak
- Gode kjørelys (bi-xenon?)
- Titanium (gjerne S eller individual)
- Prislapp på ca 250.000kr (kan kanskje strekkes opp mot 300.000)
- Farger: Jeg vil ha Svart, Sølv/Grå, Blå eller Rød. Kona vil helst ha Hvit og helst ikke Sølv/Grå.
- Automatgir
- Cruise Control (gjerne adaptive)
- 7 Seter
- +++ ting jeg ikke kommer på i farte. Smile

Jeg har sett litt på faceliften fra 2010 og prøvd å sammenligne med de eldre (pre 2010) , men kan ikke si jeg ser de helt store endringene.

Eksteriør:
Baklys har blitt LED.
Fronten er endret litt (LED stripe blant annet).

Interiør:
På interiøret er det kanskje enda mindre endringer å se, for jeg kan ikke sette fingeren på noe som er endret. Kanskje fargen på plasten rundt girspaken?

Motoren:
Mindre utslipp.

Er det noe must-have på faceliften egentlig?
Er det nytt med motoren utenom redusert utslipp?
Er lyktene (bake og fremme) noe must have i forhold til de gamle (xenon)?

Hva mener dere? Er det verdt å legge ut (50-100.000kr) ekstra for å få en 2010+ modell i forhold til en 2008-pre facelift?

Takker for alle svar.

Edit: Finnes det en bedre kategori for dette innlegget må en moderator gjerne flytte.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Planlegger Kjøp av brukt S-max   Planlegger Kjøp av brukt S-max EmptyFre Jan 17, 2014 3:36 pm

Kjøpe bil først og lage ungene etterpå?
(med tanke på hva du bytter FRA så har du antakelig ikke unger..ennå..?)

Jeg hadde valgt faceliften.
Ser litt mer moderne ut! Har egentlig ikke noe annet grunnlag for å mene det, men jo nyere jo bedre! Særlig når man skal frakte rundt på sine kjæreste eiendeler..

Jeg hadde en 2011 modell tidligere. Var stort sett fornøyd med den bilen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
RoadieRobert

Antall Innlegg : 3

PosteTema: Re: Planlegger Kjøp av brukt S-max   Planlegger Kjøp av brukt S-max EmptyFre Jan 17, 2014 6:06 pm

Takker for svar.

Vi har ingen barn enda nei, men større bil skal vi ha uansett.
For meg virker det like greit å gå for en S-max som f.eks en Mondeo. S-maxen føler jeg ikke er så mye større men mye mer praktisk.

Jeg kan se det er noen forskjeller i utseende, men jeg føler de ikke er store nok til. Ser det er mange stilige eldre med Titanium og Individual.
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 32

PosteTema: Re: Planlegger Kjøp av brukt S-max   Planlegger Kjøp av brukt S-max EmptyOns Jan 22, 2014 10:57 pm

Man må betale skammelig mye ekstra for LED-stripene i støtfangeren på en 2010+ kontra en 2009 mod... Bilen er jo egentlig uendret siden 2006.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Planlegger Kjøp av brukt S-max   Planlegger Kjøp av brukt S-max Empty

Til Toppen Go down

Planlegger Kjøp av brukt S-max
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-