Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Skifte til sommerdekk?

Go down 
+2
Alfa
VJK
6 posters
AvInnlegg
VJK
Normal Freak
Normal Freak
VJK


Antall Innlegg : 13
Join date : 01.02.2008
Age : 43
Bosted : Askim

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyTor Apr 10, 2008 10:34 am

Skulle bytte til sommerdekk i helgen, men det viste seg å ikke være så lett. Bilen leveres jo ikke med jekk!!! Dette er min syvende bil og jeg har aldri vært bort i at det ikke følger med jekk til bilen. Snakket med forhandleren og de begrunnet mangelen på jekk med at bilen ikke hadde reservedekk og at man derfor ikke trengte jekk..... Fikk nå kranglet meg til gratis dekkskifte hos forhandleren, så nå kjører jeg rundt med fiiiiine 18` felger. Very Happy
Til Toppen Go down
Alfa
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 10.03.2011

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptySøn Mar 13, 2011 12:22 am


Dette har jeg også nettopp oppdaget. Er det virkelig riktig at det hverken er med jekk eller såkalt "skum" for å fikse et delvis flatt dekk?

Noen som har tips om hva slags jekk som bør brukes. Noe på biltema kanskje?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptySøn Mar 13, 2011 10:17 am

De orginale jekkene er jo nærmest ubrukelige uansett. Jeg stoler ikke på de spinkle småjekkene.

Jeg bruker en 2 tonns garasjejekk, med en gummipad mellom jekken og kontaktpunkt under bilen.

Skum ligger i rommet under beinplassen på høyre side bak, sammen med varselstrekanten Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptySøn Mar 13, 2011 4:38 pm

Der ligger vel også luftkompressoren.
Har gjort det samme som MortenS og kjøpt garasjejekk (for 10 år siden). Dekkskiftet går jo mye raskere også med en slik jekk. Om man har sideskjørtene som er på Titanium S utgaven eller i Individual pakken bør man være ekstra forsiktige med plasseringen av jekken og gummipaden slik at man unngår skader på sideskjørtene.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptySøn Mar 13, 2011 4:55 pm

SES skrev:
Der ligger vel også luftkompressoren.
Har gjort det samme som MortenS og kjøpt garasjejekk (for 10 år siden). Dekkskiftet går jo mye raskere også med en slik jekk. Om man har sideskjørtene som er på Titanium S utgaven eller i Individual pakken bør man være ekstra forsiktige med plasseringen av jekken og gummipaden slik at man unngår skader på sideskjørtene.



Muttertrekker er et must Smile

Selv bruket jeg en batteridrevet 36v Kärcher trekker.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyMan Mar 14, 2011 12:15 am

Etter at gubben ødela jekken (knakk sveiva) til Mondeo'en vi hadde mens bilen var jekket opp så sverget vi på at småjekker var ubrukelige, så vi har anskaffet en 2-tonns garasjejekk og gummipad som vi bruker ved dekkskifte. Kostet et par hundre på Biltema.

Takk gud for at naboen hadde garasjejekk den gangen mannen ødela jekken...
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyOns Mar 16, 2011 1:00 am

Er det verkeleg sommerføre i landet vårt no?? Dristig spør du meg, men skjønner deg godt likevel..... Gleder meg sjøl veldig til å få på 18" aulfelger og feite dekk. Spent på korleis det blir.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyOns Mar 16, 2011 1:28 am

Denne tråden ble postet av trådstarter i april 2008, Hel-max.

Her litt øst for Oslo er det fortsatt over en halv meter snø, og snølagte småveier Sad
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyOns Mar 16, 2011 12:21 pm

Og her i Nord-Norge blir det vel ikke dekkskift før fristen 1.mai i år heller. :p
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyOns Mar 16, 2011 10:40 pm

Steik, der dreit eg meg ut Embarassed ja-ja, tida flyg veit dokke.... snart er det vår, sommer og plutseleg høst og vinter igjen Razz
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? EmptyTor Mar 17, 2011 1:11 am

Laughing
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skifte til sommerdekk? Empty
PosteTema: Re: Skifte til sommerdekk?   Skifte til sommerdekk? Empty

Til Toppen Go down
 
Skifte til sommerdekk?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 235/45-17 Sommerdekk selger
» Skifte av diesel filter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Dekk & felger-
Gå Til: