| Skifte til sommerdekk? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
VJK Normal Freak
Antall Innlegg : 13 Join date : 01.02.2008 Age : 44 Bosted : Askim
| Tema: Skifte til sommerdekk? Tor Apr 10, 2008 10:34 am | |
| Skulle bytte til sommerdekk i helgen, men det viste seg å ikke være så lett. Bilen leveres jo ikke med jekk!!! Dette er min syvende bil og jeg har aldri vært bort i at det ikke følger med jekk til bilen. Snakket med forhandleren og de begrunnet mangelen på jekk med at bilen ikke hadde reservedekk og at man derfor ikke trengte jekk..... Fikk nå kranglet meg til gratis dekkskifte hos forhandleren, så nå kjører jeg rundt med fiiiiine 18` felger. | |
|
| |
Alfa Little Freak
Antall Innlegg : 6 Join date : 10.03.2011
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Søn Mar 13, 2011 12:22 am | |
| Dette har jeg også nettopp oppdaget. Er det virkelig riktig at det hverken er med jekk eller såkalt "skum" for å fikse et delvis flatt dekk?
Noen som har tips om hva slags jekk som bør brukes. Noe på biltema kanskje?
| |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Søn Mar 13, 2011 10:17 am | |
| De orginale jekkene er jo nærmest ubrukelige uansett. Jeg stoler ikke på de spinkle småjekkene. Jeg bruker en 2 tonns garasjejekk, med en gummipad mellom jekken og kontaktpunkt under bilen. Skum ligger i rommet under beinplassen på høyre side bak, sammen med varselstrekanten | |
|
| |
SES Big Freak
Antall Innlegg : 65 Join date : 11.08.2010 Bosted : Haslum
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Søn Mar 13, 2011 4:38 pm | |
| Der ligger vel også luftkompressoren. Har gjort det samme som MortenS og kjøpt garasjejekk (for 10 år siden). Dekkskiftet går jo mye raskere også med en slik jekk. Om man har sideskjørtene som er på Titanium S utgaven eller i Individual pakken bør man være ekstra forsiktige med plasseringen av jekken og gummipaden slik at man unngår skader på sideskjørtene. | |
|
| |
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Søn Mar 13, 2011 4:55 pm | |
| - SES skrev:
- Der ligger vel også luftkompressoren.
Har gjort det samme som MortenS og kjøpt garasjejekk (for 10 år siden). Dekkskiftet går jo mye raskere også med en slik jekk. Om man har sideskjørtene som er på Titanium S utgaven eller i Individual pakken bør man være ekstra forsiktige med plasseringen av jekken og gummipaden slik at man unngår skader på sideskjørtene. Muttertrekker er et must Selv bruket jeg en batteridrevet 36v Kärcher trekker. | |
|
| |
emin Very Freak
Antall Innlegg : 45 Join date : 21.02.2011 Age : 43 Bosted : Troms
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Man Mar 14, 2011 12:15 am | |
| Etter at gubben ødela jekken (knakk sveiva) til Mondeo'en vi hadde mens bilen var jekket opp så sverget vi på at småjekker var ubrukelige, så vi har anskaffet en 2-tonns garasjejekk og gummipad som vi bruker ved dekkskifte. Kostet et par hundre på Biltema.
Takk gud for at naboen hadde garasjejekk den gangen mannen ødela jekken... | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
Antall Innlegg : 39 Join date : 25.12.2010
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Ons Mar 16, 2011 1:00 am | |
| Er det verkeleg sommerføre i landet vårt no?? Dristig spør du meg, men skjønner deg godt likevel..... Gleder meg sjøl veldig til å få på 18" aulfelger og feite dekk. Spent på korleis det blir. | |
|
| |
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Ons Mar 16, 2011 1:28 am | |
| Denne tråden ble postet av trådstarter i april 2008, Hel-max. Her litt øst for Oslo er det fortsatt over en halv meter snø, og snølagte småveier | |
|
| |
emin Very Freak
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Ons Mar 16, 2011 12:21 pm | |
| Og her i Nord-Norge blir det vel ikke dekkskift før fristen 1.mai i år heller. :p | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
Antall Innlegg : 39 Join date : 25.12.2010
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Ons Mar 16, 2011 10:40 pm | |
| Steik, der dreit eg meg ut ja-ja, tida flyg veit dokke.... snart er det vår, sommer og plutseleg høst og vinter igjen | |
|
| |
emin Very Freak
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? Tor Mar 17, 2011 1:11 am | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Skifte til sommerdekk? | |
| |
|