Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Problemer med bremsekraftforsterker

Go down 
2 posters
AvInnlegg
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Problemer med bremsekraftforsterker Empty
PosteTema: Problemer med bremsekraftforsterker   Problemer med bremsekraftforsterker EmptyFre Des 14, 2012 2:01 pm

Jeg har en 2008 mod med automatgir og elektrisk håndbrekk, kjørt ca 80.000 km. Det siste halve året har jeg opplevd 4-5 ganger at bremsekraftforsterkeren ikke virker rett etter oppstart av bilen. Det med fører litt panikk da man ikke får stanset/bremset bilen som planlagt ved rygging/kjøring ut fra parkeringsplassen. Løsningen har da vært å stå på bremsepedalen med all muskelkraft helt til den sakte går helt inn. Da fungerer den som normalt etterpå. Dette har skjedd både i plussgrader og minusgrader. Noen som har opplevd det samme? Hva kan være årsaken?
Til Toppen Go down
RN




Antall Innlegg : 3
Join date : 23.12.2012

Problemer med bremsekraftforsterker Empty
PosteTema: Re: Problemer med bremsekraftforsterker   Problemer med bremsekraftforsterker EmptySøn Des 23, 2012 8:16 pm

Hei. Det er feil på en tilbakeslagsventil som skal holde trykk i systemet når motoren ikke går.
Når du starter opp så vil det ta litt tid for å bygge opp trykk igjen, dermed vil ikke bremsene fungere skikkelig med det samme. Jeg har opplevd dette selv på en 2009 mod, fikk det fikset på garanti. Bare å bestille deg en time på verksted, jo før jo heller.
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Problemer med bremsekraftforsterker Empty
PosteTema: Re: Problemer med bremsekraftforsterker   Problemer med bremsekraftforsterker EmptyTir Jan 22, 2013 3:31 pm

Problemet er at denne feilen kommer og går. Verkstedet klarte ikke å fremkalle feilen selv, og mener derfor at de ikke kan lage en garantisak på det. Har avtalt at de beholder bilen til i morgen for å se om dette skjer på nytt etter at bilen har stått over natta. Hvis ikke, ser jeg for meg mye diskusjon og krangling i løpet av morgendagen...
Til Toppen Go down
RN




Antall Innlegg : 3
Join date : 23.12.2012

Problemer med bremsekraftforsterker Empty
PosteTema: Re: Problemer med bremsekraftforsterker   Problemer med bremsekraftforsterker EmptyTir Jan 22, 2013 3:39 pm

Problemet kom og gikk på min bil også. Men Ford verkstedet sa at dette var et kjent problem, så dette ble fikset uten diskusjon. Det er bare å gi klar beskjed om at tilbakeslagsventil skal byttes!
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Problemer med bremsekraftforsterker Empty
PosteTema: Re: Problemer med bremsekraftforsterker   Problemer med bremsekraftforsterker EmptyOns Jan 23, 2013 10:46 am

Da oppstod problemet i morges da mekanikeren skulle teste bilen. Ditt tips var helt korrekt! Da blir det bytte på garanti :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Problemer med bremsekraftforsterker Empty
PosteTema: Re: Problemer med bremsekraftforsterker   Problemer med bremsekraftforsterker Empty

Til Toppen Go down
 
Problemer med bremsekraftforsterker
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Under panseret-
Gå Til: