Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(

Go down 
4 posters
AvInnlegg
chrjoha

Antall Innlegg : 2

Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( Empty
PosteTema: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( EmptyOns Okt 24, 2012 9:48 pm

Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( FoyVbs
Dette er resultatet av første forsøk på å bytte dekk med 2-tonns garasjejekk.
Ford S-max er et ypperlig verktøy for å kappe jack-pads i to.

Resultat: en jekk på frifot som bulket kanalen.

Jeg har konkludert at jeg må ha gjort noe galt, men er usikker på hva.
Fant ingen andre steder under bilen å støtte jackpad'en mot enn den langsgående kanten (falsen?) som var rett innenfor kanalen. Og innenfor der igjen virket det ikke trygt å jekke.

Hvordan bytter dere egentlig dekk?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( EmptyTor Okt 25, 2012 12:39 am

Bruker samme metode som deg jeg, men går helt fint hver gang.

Hva slags pads bruker du? Jeg bruker en av et ganske hard gummumaterialet. Husker ikke hvor den er kjøpt, men antakelig Torshov, Bilxtra eller Biltema
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
chrjoha

Antall Innlegg : 2

PosteTema: Re: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( EmptyLør Okt 27, 2012 10:34 pm

Det er standard jackpad fra biltema.
Det ble en tur på dekkmann for å få lagt om, så har jeg litt tid på å drive research frem til neste runde
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 65

PosteTema: Re: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( EmptySøn Okt 28, 2012 10:30 pm

Skiftet dekk idag og bruker samme utstyr/metode. Har brukt den samme pad'n (Biltema) i flere år og ser nå at den begynner å bli delt i to den også, så det er på tide bytte den ut.
Har en Titanium S utgave med sideskjørt og her er det utsparringer som viser hvor jekken/pad'n skal settes, nemlig mot den nevnte falsen. Virker som du hadde max uflaks. Kan jo også være at kaldt vær gjør padden mindre fleksibel.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( EmptyMan Okt 29, 2012 9:31 am

En tips kan være å ta en puck(kjøpe en puck) og snitte tilsvarende spor som jekkfeste under bilen.

Men som tidligere skrevet så finne det jekkpads som er av hardere plast/gummi enn den fra biltema.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Christianj
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 11

PosteTema: Re: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( EmptyTor Nov 22, 2012 8:02 pm

Brukte en god gammel jekk med sveiv, en slik som åpner seg i en"V"! Det funka fint, da slapp jeg å begynne med pad...
Slet med å få en vanlig garasjejekk under bilen, da jeg har sportsunderstell...
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(   Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :( Empty

Til Toppen Go down

Første forsøk med 2-tonns garasjejekk ble dyrt :(
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-