Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am

Go down 
3 posters
AvInnlegg
sjuseter
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am Empty
PosteTema: Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am    Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am EmptyFre Mar 09, 2012 12:12 pm

sjuseter

Har en 2007 s-max 1.8 tdci som jeg er veldig fornøyd med. Men det har dukket opp noe jeg ikke helt vet hva kan være. Når bilen er under pådrag virker det som den kutter ut eller mister all kraft en millisekund så det kjennes som en rykk. Det skjer ikke hver gang og skjelden om man kjører forsiktig. Kan gå dager uten men det kan også skje flere ganger på en og samme dag. Ingen big deal egentlig da det varer så kort men allikevel frustrerende å ikke finne ut av det. Bilen har vært inne på 120000 km service og da ble diesel filter bytta så jeg har utelukka den. Kan det være kondens eller er det software.??? Noen som har opplevd lignende og kan hjelpe? TIPS MOTTAS MED GLEDE.
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 39

PosteTema: Re: Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am    Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am EmptyLør Aug 31, 2013 10:10 pm

Det samme skjer med vår s-max også. Har også 2007 1.8 tdci. Den er gått 90.000 km. Nokon sa ein gong at det kunne vere tilsota EGR-ventil, men denne har eg fått rensa pga andre problem. Opplever dette fortsatt. Ganske ekkelt i motbakke (det er spesielt da det skjer). Det føles som om ein slepp gasspedalen eit halvsekund...

Veit ikkje om det er tilfeldig, men når cruisekontrollen er innkopla så skjer det ikkje, eller i allefall sjeldnare....

Vi får vel kanskje leve med slike småfeil. Det er så mykje elektronikk i desse bilane at det kan vere mange årsaker til sånne feil.
Til Toppen Go down
TDCI2008
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 8

PosteTema: Re: Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am    Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am EmptyOns Sep 11, 2013 1:06 pm

Jeg erfarte noe interessant på min 2.0 Tdci. Merket at motoren mistet effekt rundt 1800 omdreininger og generelt ikke var helt sitt gamle jeg. Det var tid for oljebytte og jeg så at olja var litt tjukk når jeg peilet. Etter oljeskift har motoren vært helt fin igjen. Noen som har noen god ide om hvorfor? Hadde ikke ventet så merkbar effekt av oljeskift...
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 39

PosteTema: Re: Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am    Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am EmptyOns Sep 11, 2013 10:28 pm

Det høyrdes ut som din bil har litt andre symptom enn det min bil har. Skal sjekke neste gang den kopler ut om det er ved ein viss omdreining. Når det gjeld oljeskift så har eg nok ikkje merka det samme tilfellet på mitt problem akkurat.
Til Toppen Go down
TDCI2008
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 8

PosteTema: Re: Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am    Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am EmptyLør Sep 21, 2013 12:48 am

Problemet fortsetter og jeg har bestilt time på Fordverksted. Virker som bilen generelt har mindre effekt enn normalt og av og til kutter effekten helt (ved 17-1800 omdr). La merke til at kjølevifta gikk på elektrisk etter en kort rolig tur også. Derfor mistenker jeg noe feil med temp-måling. Motoren virker også bedre rett etter start (kald motor).
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am    Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag   Today at 10:08 am Empty

Til Toppen Go down

Tema: motoren kutter ut - rykk ved pådrag Today at 10:08 am
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor ble det av 1.8 TDCi-motoren?