Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 følge ordrestatus på bil

Go down 
3 posters
AvInnlegg
ragge222
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 20.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyTor Feb 23, 2012 1:12 am

Hei.

bestilte en s-max i januar og i følge selger så har han blitt fortalt av en tidligere kjøper at han kunne følge status på bygging av bilen, men han husket ikke hvilken nettside det var. Er det noen her som har hørt om dette??
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyTor Feb 23, 2012 2:12 am

Velkommen til forumet!
Dette er nok ikke helt korrekt. Men når du har VIN nummer eller chassisnummer, så kan du se hvilke utstyr som er på bilen, serviceprogram og noe annet. Men VINnummer finnes ikke før bilen er bygget. Så når du vet at den er bygget, så kan du spørre selger om dette nummeret og logge deg inn her:

http://www.etis.ford.com/

Tror iallefall det er slik :-)
Til Toppen Go down
ragge222
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 20.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyTor Feb 23, 2012 7:58 am

Takk for det:) Bilen ble bygget den 17.2 skal høre med selger om vin i dag.
Til Toppen Go down
ragge222
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 20.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyTor Feb 23, 2012 12:29 pm

selger sier han ikke har vin, men har fått chassisnummer. problemet er at jeg ikke finner ut hvor på den siden du oppga chassis skal skrives inn?
Til Toppen Go down
stm
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 15.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyTor Feb 23, 2012 10:45 pm

Ser for meg ut til at VIN nummer og chassisnummer (understellsnummer) er en og samme sak. Jeg får ihvertfall treff når jeg søker på mitt understellsnummer der web siden ber om VIN.

(Dersom du først velger land Norge under "preferences" så kan man også søke på bilens registreringsnummer, men det har du vel ikke ennå...)

Forøvrig bestilte jeg selv ny s-max 18 januar, den ble produsert 7 februar og registrert i Norge 17 februar. Kan ikke akkurat klage over lang leveringstid ihvertfall Smile
Til Toppen Go down
ragge222
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 20.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyTor Feb 23, 2012 11:46 pm

når jeg skriver chassis nr der det står vin post får jeg opp:vin skal være 17 tegn.mitt chassis er
11 tegn. bestilte bil 24 januar og fått levering til norge den 17 mars Very Happy
Til Toppen Go down
stm
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 15.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyFre Feb 24, 2012 12:06 am


Da mangler du tegn 12-17 som er bilens unike nummer. Se mer informasjon om chassisnummer/vin på

http://www.bruktdeler.com/svar%20paa%20ting%20du%20lurer%20paa/chassisnummer.htm
Til Toppen Go down
ragge222
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 20.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyLør Feb 25, 2012 11:24 pm

Fant ikke ut av det der Embarassed
Til Toppen Go down
stm
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 15.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyMan Feb 27, 2012 5:19 pm

Tja, du kan jo forsøke med å starte med tegnene WF0SXX før de 11 du har slik denne karen har gjort med hell:

http://www.smaxownersclub.com/forum/showthread.php?7497-Changing-Build-Date-in-ETIS
Til Toppen Go down
ragge222
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 20.02.2012

følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil EmptyMan Feb 27, 2012 7:56 pm

Det funket Very Happy Takker
Til Toppen Go down
Sponsored content





følge ordrestatus på bil Empty
PosteTema: Re: følge ordrestatus på bil   følge ordrestatus på bil Empty

Til Toppen Go down
 
følge ordrestatus på bil
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: