Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Webastoen vil ikke mere....

Go down 
4 posters
AvInnlegg
arild81
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 19

Webastoen vil ikke mere.... Empty
PosteTema: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... EmptySøn Feb 19, 2012 10:28 pm

Merket her en dag at webastoen vil ikke starte lengre. Ikke en eneste lyd faktisk.
Prøvd å starte den på fjernkontrollen og den lyser grønt, prøvd å starte den manuelt i kjørekomputeren. Starter heller ikke automatisk når jeg starter opp kald bil.

HELT DØD!!

Mail er sendt til min lokale Ford der jeg kjøpte bilen for ca 5-6 uker siden.
Fikk svar i dag Søndag av selgeren, måtte prøve når det er under 5 pluss grader. Prøvde igjen i kveld på -1gr. Ingen liv.

Går vel å starte varmeren manuelt på fjernkontrollen når det er over 5 pluss vel?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

Antall Innlegg : 147

PosteTema: Re: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... EmptySøn Feb 19, 2012 10:54 pm

Jeg trodde at grensen var på 7 grader.
Men det kan være at batteriet har for lav spenning. Dette som en sikkerhet for at bruken av Webasto ikke hindrer start.
Det er også en slik sperre ved drivstoff, dvs at du ikke får startet webasto om det er under et visst antall liter.

Om det ikke er noe av dette, så må du nok innom verksted.
Til Toppen Go down
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... EmptyMan Feb 20, 2012 10:37 am

Tanken er full, og batteriet skal være ok, uansett burde den starte når bilen sviver....
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... EmptyLør Feb 25, 2012 11:37 am

Samme skjedde med webastoen på Touranen min for et par uker siden. Jeg vet Ikke hva problemet var, men Møller la ihvertfall inn programvaren på nytt og restartet webastoen.

Ta med deg bilen til Ford så fikser de den uansett for deg :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... EmptyMan Mar 26, 2012 6:09 pm

De fikk ikke til varmeren hos ford heller, så det ble helt ny varmer på meg Smile
Til Toppen Go down
Winterburn2000

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... EmptyTor Mar 27, 2014 12:34 am

Helt vanlig tydligvis... heller vanligere at man må inn 5 ganger før de får den til å fungere.. styringen som pleier å ta kvelden har jeg nå lært etter å vært uten bil i en evighet... for lånebil mens den er på repp er jo ikke et tema.. makan!!!!!!
Tesla leverer lånebil TVERT uten og spørre en gang...
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Webastoen vil ikke mere....   Webastoen vil ikke mere.... Empty

Til Toppen Go down

Webastoen vil ikke mere....
Til Toppen 
Side 1 av 1