Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

motorstyringslamp lyser, oppgradering?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
arild81
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 19

motorstyringslamp lyser, oppgradering? Empty
PosteTema: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyOns Feb 08, 2012 9:29 pm

Har en 2011 mod. Trend 2,0L 115hk
Gått 12000km, som jeg har hatt en mnd tid nå. etter ca 800km begynte motorlampa å lyse.
Gikk innom Ford med en gang, og de tok en diagnose.

De sa at bilen bare trengte en oppgradering..... Javel sa jeg....
Etter oppgraderingen syns jeg gasspedalen er mye mer følsom i 1gir ved i gang kjøring og i kø. Får et "høyt" turtall med en gang jeg røret pedalen. Begynte å høres ut som en gammel mann på 90år som skulle ut å kjøre.

Noen av dere hatt liknende opplevelser etter oppdateringen?

Syns også det er litt rart at motorlampa skal lyse når bilen trenger en oppdatering.
Bilen fikk 1st gangs service før jeg hentet bilen hos Ford.

Ellers strålende fornøyd med bilen Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyOns Feb 08, 2012 10:06 pm

Hørtes litt rart ut spør du meg. Aldri hørt om problemet før.

Prøv å ta kontakt med Ford Norge og hør om de vet noe mer Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyOns Feb 08, 2012 10:38 pm

Ja det er kanskje ikke så dumt.
Kan være jeg misforsto også, men syntes han sa bare en oppgradering.
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyTor Feb 09, 2012 2:22 pm

Hei.
Jeg har samme bil og motorlampa dukker opp innimellom når det det kaldt ute. Min Fordforhandler sier at jeg skal be de fjerne sjekken som genererer denne meldingen ved første service. Det er visstnok ingen grunn til akkurat denne sjekken i systemet(mener det var noe med luftinntak).
Til Toppen Go down
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyTor Feb 09, 2012 5:56 pm

ok, Ford norge visst ikke noe om dette.
Det var kaldt den dagen det skjedd så er mulig at det er samme.

Men bilen har blitt anderledes å kjøre etterpå..... det syns jeg er litt rart....
Til Toppen Go down
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyTor Feb 23, 2012 9:10 pm

Leverte inn bilen i dag pga webastoen ikke ville mere. Fikk da begrunnelsen for at motorlampa begynte å lyse, og det var fordi spjeldet i grillen foran radiator og intercooler hadde fryst fast. Da kom motorlampa på. I neste programvare var dette tatt bort. Kom alikavel feil mld men motorlampa blir ikke aktivert.

Og etter oppdateringer syns jeg bilen ble veldig anderledes å kjøre.
Veldig følsom på gasspedalen. og muligens litt mindre futt i bilen.

Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? EmptyFre Feb 24, 2012 8:48 am

Hei.
Jeg hadde bilen på service 15 februar, ba de "skru" av denne feilmeldingen og fikk de til å legge inn ny motorstyrings software. Jeg hadde problemer med at bilen "nykker" rundt 1500 omdreininger. Dette har blitt borte men jeg merker ikke noen særlig forskjell på hvordan bilen oppfører seg. Har heller ikke sett noe til motorstyringslampen i ettertid.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: motorstyringslamp lyser, oppgradering?   motorstyringslamp lyser, oppgradering? Empty

Til Toppen Go down

motorstyringslamp lyser, oppgradering?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-