Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Defekt Wastegate betale selv

Go down 
AvInnlegg
Richard
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 22
Join date : 14.01.2010
Bosted : Bergen

Defekt Wastegate betale selv Empty
PosteTema: Defekt Wastegate betale selv   Defekt Wastegate betale selv EmptyTir Feb 07, 2012 9:25 am

Hei

Vil legge inn ett lite innlegg her på en sak som jeg har opplevd nå nettopp.

Hva skjedde....

S-maxen er en 140 hk diesel fra 2008, med ca 86000 på telleren. IMPORTERT må en merke seg.
Det starten med at min kone opplevde at bilen plutselig gikk i nødmodus, dette skjedde ett par ganger i løpet var ca 1 mnd.
Jeg leverte den inn og Ford konstanterte at det mest sannsynlig var defekt wastegate.

Så jeg mente selvfølgelig at det måtte Ford betale, ettersom wastgater ikke ryker på 86000 under normale omstendigheter.
Men det kunne jeg glemme ettersom bilen var importert, så den regningen var det jeg som måtte ta.
Wastegate er integrert i turbo, så hele greien må skiftes....22000 høvdinger.

Heldigvis hadde jeg kasko pluss hos selskapet mitt, så de tok regningen minus 4000 i egenandel.

Så dette er en "heads up" til dere med importerte biler.....vi mister 5 års reklamsjonsrett ved import. Kanskje ikke en åpenbaring det, men greit å tenke på.

Nå er det vel slik at er bilen tatt inn gjennom en godkjent importør, så er det 5 års reklamasjon hos dem.

Så min neste bil kan like godt bli importert, men forsikringene skal nå være i orden, evt importere gjennom ett firma som har gode reklamasjonsordninger.

Er det andre som har opplevd tilsvarende? evt opplevd det motsatte, at Ford har tatt på seg reklamasjoner på import bil ? (ser da bort fra kampanjer)


Til Toppen Go down
 
Defekt Wastegate betale selv
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: