Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Hva er MÅ-utstyr på S-max?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Stenbu




Antall Innlegg : 1
Join date : 29.01.2012

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptySøn Jan 29, 2012 1:29 am


Vi vurderer å kjøpe en ny S-max Titanium med følgende ekstra utstyr: Skinn, panoramatak, bi-xenon, nøkkelfri adkomst/start, DAB-radio, el speil, parkeringssensorer og oppbevaringspakke i tillegg til hengerfeste.

Hvilket annet utstyr må eller bør man ha?

Og: Holder det med 115 HK?

Vi synes den er grei, men ikke veldig sprek.

Synspunkter mottas med takk!
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyMan Jan 30, 2012 12:09 pm

7 seter ville jeg valgt egentlig uansett om dere ikke har behov for det eller ei.
Betyr mye for andrehåndsverdien.


Hvis dere ikke har presset dere (S)max(bra ordspill) på hva dere har mulighet for å betale, så hadde jeg helt klart gått for 140hk. Det hever kjøreopplevelsen et par hakk.

Også ville jeg gått for powershift kassa. Den er virkelig knall i maxen.. :-)


Skvettlapper forran er også "må ha" på s max, siden den har et designproblem med steinsprut på bakskjermene. Erfarer at skvettlappene hjelper mye for dette problemet.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
bms
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 07.06.2011

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyTir Jan 31, 2012 9:01 pm

Gode valg. Rekner med det er X-pakken du har valgt. Ca. samme pris som skinnseter alene. Ellers støtter jeg MortenS samt at jeg er veldig glad i motorvarmeren med fjernkontroll og premium sound anlegget med blåtann.
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyOns Feb 08, 2012 11:57 am

Jeg ville prioritert å bruke penger på utstyr fremfor motor (selv om powershift-kasse er genialt!). Jeg har selv erfart at montering av sikkerhetsgardin mellom 2. og 3. seterad er gull verdt. Som 7. seter er plassen under bagasjeromskjuleren veldig lav. Når man har mørke ruter kan man kaste ut denne, og bruke sikkerhetsgardinen (som går fra bakseteryggen og opp i taket) i stedet. Fungerer utmerket for oss som har barnevogn. I tillegg må man jo ha gummimatte i bagasjerommet, men dette kan jo bestilles fra Biltema/Mekonomen etc.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyOns Feb 08, 2012 1:42 pm

tercel skrev:
Jeg ville prioritert å bruke penger på utstyr fremfor motor (selv om powershift-kasse er genialt!). Jeg har selv erfart at montering av sikkerhetsgardin mellom 2. og 3. seterad er gull verdt. Som 7. seter er plassen under bagasjeromskjuleren veldig lav. Når man har mørke ruter kan man kaste ut denne, og bruke sikkerhetsgardinen (som går fra bakseteryggen og opp i taket) i stedet. Fungerer utmerket for oss som har barnevogn. I tillegg må man jo ha gummimatte i bagasjerommet, men dette kan jo bestilles fra Biltema/Mekonomen etc.



Er sikkerhetsgardinen ekstrautstyr? Kan ikke huske at jeg betale noe ekstra for den.
Forøvring kjører jeg alltid med den oppe.

Hvis man går for 7. seter så har ikke Ford modelltilpasset bagasjeromsmatte. Matten til 5 seteren passer dårlig i 7 seteren. Så jeg anbefaler biltema sin rågummimatte. Den er tung og lukter veldig gummi. Men passer ok og blir liggende flatt. Gummilukta forsvinner fort.

Et annet tips er skålformede gulvmatter. Ford har jo heller ikke dette, så jeg kjøpte mine fra Gytis. De har også formtilpasset bagasjeromsmatte til 7 seteren. :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 19
Join date : 24.01.2012

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyOns Feb 08, 2012 9:21 pm

Skålformede mattene, passet de bra både foran og bak? Og er modellene like fra 2006 til 2012? Jeg har en 2011mod. 7 seter.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyOns Feb 08, 2012 10:05 pm

arild81 skrev:
Skålformede mattene, passet de bra både foran og bak? Og er modellene like fra 2006 til 2012? Jeg har en 2011mod. 7 seter.



Ja passer perfekt! De er modelltilpasset.
Ingen endringer på gulvet til s max siden 06, så matter fra 06 modeller passer like bra i 2011 modeller.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 19
Join date : 24.01.2012

Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? EmptyOns Feb 08, 2012 10:40 pm

MortenS skrev:
arild81 skrev:
Skålformede mattene, passet de bra både foran og bak? Og er modellene like fra 2006 til 2012? Jeg har en 2011mod. 7 seter.



Ja passer perfekt! De er modelltilpasset.
Ingen endringer på gulvet til s max siden 06, så matter fra 06 modeller passer like bra i 2011 modeller.

Nice!!
De orginale er jo en vits..... lol!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty
PosteTema: Re: Hva er MÅ-utstyr på S-max?   Hva er MÅ-utstyr på S-max? Empty

Til Toppen Go down
 
Hva er MÅ-utstyr på S-max?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: