Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 lekasje fra taket??

Go down 
5 posters
AvInnlegg
dk525in
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 21.10.2011

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyTor Jan 26, 2012 10:13 pm

hei... jeg har kjøpt bil 2011 model som var brukt som demo bil..
idag sett jeg vann kommer fra tak lys rett over sjafør sete????

har noe erfaring med dette??
hva kan jeg gjøre....
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyFre Jan 27, 2012 11:06 am

Har den panoramatak?
Da er det nok isåfall lekkasje i pakiningen mellom karroseriet og glasset.

Du må vel egentlig bare dra til forhandleren der du kjøpte bilen. Det er jo uansett en garantisak.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyFre Jan 27, 2012 11:53 am

Har akkurat samme problem, plutselig kom det vann fra lyset på passasjersiden. Har booka time da dette selvsagt ikke er slik det skal være.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyFre Jan 27, 2012 12:21 pm

Pass på å sjekke taktrekker ordentlig også da. Har det blitt missfarget av vann, så krev at de bytter det også! Jeg hadde ikke godtatt det ihvertfall.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyTor Feb 09, 2012 11:18 am

Da har verkstedet sett på min bil. De hevder at det er "normal kondens" i taket pga klima, men at det normalt ikke er noe man ser. Taklysene her er imidlertid slik at kondensen kan komme ut gjennom de. De gjorde visstnok likevel noe på baksiden av lyset for å hindre at det skjer igjen.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyTor Feb 09, 2012 12:21 pm

zem skrev:
Da har verkstedet sett på min bil. De hevder at det er "normal kondens" i taket pga klima, men at det normalt ikke er noe man ser. Taklysene her er imidlertid slik at kondensen kan komme ut gjennom de. De gjorde visstnok likevel noe på baksiden av lyset for å hindre at det skjer igjen.


Den forklaringen hørtes veldig svak ut!

Ja greit det kan komme kondens, men ikke så mye at det er vått rundt taklyset! Jeg ville også krevd og få vite hva de gjorde bak taklyset. Hvis det er slik at de bare tettet igjen rundt taklyset så skjuler det jo bare problemet. Risikerer muligens at det samler seg vann bak taklyset også.


Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 19
Join date : 24.01.2012

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyTor Feb 09, 2012 5:59 pm

Den ville jeg gått videre med... Det hørtes veldig rart ut....
Til Toppen Go down
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyFre Feb 10, 2012 10:35 am

Må si at jeg tenker akkurat det samme selv også - problemet mitt er at jeg har opplevd dette en gang så langt, men klart jeg kommer til å følge ekstra godt med fremover.

Hva med deg, dk525in, har du funnet ut noe mer om din bil?
Til Toppen Go down
dk525in
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 21.10.2011

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyFre Feb 10, 2012 12:50 pm

hei, jeg var på verksted og de fant ingen problem eller lekasje... men etter to dager fill jeg vann fra taket ingen...

jeg har kjøpt den bil fra bilia med brukt garanti... hvor mange ganger kan jeg reparer den bil gratis og hva hvis de kan ikke reparer den ??
Til Toppen Go down
Uffe
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 7
Join date : 12.02.2012
Bosted : Hagan

lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? EmptyMan Feb 13, 2012 11:47 pm

Hei, jeg har også hatt lekkasje men det kom fra skrue for solskjerm og det kom mye. Hadde ca. 20-30 cm. snø på taket i et par uker med milt og kaldt vær og det var etter dette som det startet. Dette kan ha skapet kondens men jeg syns det var mye. Det dryppet i flere dager ! Dette har kun hent en gang. Har en Trend 2008. Noen som opplevd noe lignende?
Til Toppen Go down
Sponsored content





lekasje fra taket?? Empty
PosteTema: Re: lekasje fra taket??   lekasje fra taket?? Empty

Til Toppen Go down
 
lekasje fra taket??
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: