Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 fjernkontroller parkeringsvarmer.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyFre Nov 11, 2011 6:08 pm

kjøpte ny s-max 2011 163 hk. fikk bilen 29.12.2010, men den manglet fjernkontroll til webasto parkeringsvarmer.
Siden det sto i spesifikasjonene i kontrakten at det skulle være der, har jeg maset i evigheter.
Etter 11 månder, har jeg endelig fått fjernkontroller. Den er programert i henhold til instruksjonsboka. Men, den virker ikke.
Grønn lampe blinker noen sekunder, ingenting skjer. Er det noen som vet hvor mottakeren til fjernkontrollen sitter ?
eller har noen tips. utetemperatur ved forsøk, ca 8 grader. Varmeren starter ved programering av starttidspunkt.
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyFre Nov 11, 2011 8:10 pm

Regner med at fjernkontroll og bil ikke er parret, for å gjøre dette må du innom en ford forhandler.
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: takker for svaret.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyFre Nov 11, 2011 9:31 pm

Jo da, prosedyren for oppsett av sender er utført. Står i instruksjonsboka hvordan dette skal utføres. Det kan settes opp inntil tre sendere. Fordverkstedet har bekreftet at det er prosedyren i instrukjonsboka som skal brukes for å pare sender med mottaker.
Siden senderen ikke var med i leveransen av bilen, men er etterbestilt, aner det meg at det kanskje ikke er mottaker i bilen?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyFre Nov 11, 2011 11:02 pm

oddvarv skrev:
kjøpte ny s-max 2011 163 hk. fikk bilen 29.12.2010, men den manglet fjernkontroll til webasto parkeringsvarmer.
Siden det sto i spesifikasjonene i kontrakten at det skulle være der, har jeg maset i evigheter.
Etter 11 månder, har jeg endelig fått fjernkontroller. Den er programert i henhold til instruksjonsboka. Men, den virker ikke.
Grønn lampe blinker noen sekunder, ingenting skjer. Er det noen som vet hvor mottakeren til fjernkontrollen sitter ?
eller har noen tips. utetemperatur ved forsøk, ca 8 grader. Varmeren starter ved programering av starttidspunkt.




Aner ikke hva problemet er, men har du siste versjon på s max?
Altså den med innvendig facelift også? Oppdatert Converse, og nye farger på knapper?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyFre Nov 11, 2011 11:37 pm

Ser ut til at fjernkontrollen din fugerer ok siden du får grønt lys, har forstått det slik at da har fjernkontrollen fått tilbakemelding fra mottaker i bilen at den har mottatt kommandoen. Grunnen til at brenneren ikke starter er vel at temeraturen ikke er under 5 grader.
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyLør Nov 12, 2011 12:13 am

MortenS skrev:
oddvarv skrev:
kjøpte ny s-max 2011 163 hk. fikk bilen 29.12.2010, men den manglet fjernkontroll til webasto parkeringsvarmer.
Siden det sto i spesifikasjonene i kontrakten at det skulle være der, har jeg maset i evigheter.
Etter 11 månder, har jeg endelig fått fjernkontroller. Den er programert i henhold til instruksjonsboka. Men, den virker ikke.
Grønn lampe blinker noen sekunder, ingenting skjer. Er det noen som vet hvor mottakeren til fjernkontrollen sitter ?
eller har noen tips. utetemperatur ved forsøk, ca 8 grader. Varmeren starter ved programering av starttidspunkt.




Aner ikke hva problemet er, men har du siste versjon på s max?
Altså den med innvendig facelift også? Oppdatert Converse, og nye farger på knapper?


Ja,sorte knapper og sd-kort på NAVI.
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyLør Nov 12, 2011 12:17 am

sebulba skrev:
Ser ut til at fjernkontrollen din fugerer ok siden du får grønt lys, har forstått det slik at da har fjernkontrollen fått tilbakemelding fra mottaker i bilen at den har mottatt kommandoen. Grunnen til at brenneren ikke starter er vel at temeraturen ikke er under 5 grader.

Lampen lyser ikke grønt, den blinker grønt. Det indikerer at signalet ikke er mottatt ab bilen. Slik jeg oppfatter det, skal lampen lyse fast i 2-3 sekunder som indikasjon på at bilen har mottatt signalet. Hos meg blinker det grønt i 2-3 sek. Trodde tempen måtte være under 15 grader. Får teste i kveld, ser ut til å bli frost.
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyLør Nov 12, 2011 9:43 pm

Nei, selv med kuldegrader ute. fjernkontrollen på weebastoen virker ikke.
Får besøke Fordverkstedet igjen.
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptySøn Nov 13, 2011 10:44 am

Gjør det, spør samtidig om gradene får når brenneren kan starte.
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyLør Nov 19, 2011 12:35 am

Vært hos Fordverkstedet to ganger. Fjernkontroll vebasto virker fortsatt ikke. Skal inn i gjen til uka. Skal finne ut om det er montert mottaker i bilen eller om denne er deffekt. Mottakeren skal vist sitte bak hanskerommet. Venter i spenning på resultatet, har virkelig bruk for fjernkontroll til varmeren.
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. EmptyOns Nov 30, 2011 9:19 pm

Da er gåten løst. Bilen hadde ikke mottaker for webasto-fjrnkontrolleren montert. Den skal ligge bak hanskrommet, men på min bil var den ikke montert. men ledningsopplegg og alt var på plass, slik at den bare kunne monteres. Så var det litt programering, slik at bilen oppfattet at den skulle være der. Og vips, fjernkontrollen til webastoen virker.
Til Toppen Go down
Sponsored content





fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty
PosteTema: Re: fjernkontroller parkeringsvarmer.   fjernkontroller parkeringsvarmer. Empty

Til Toppen Go down
 
fjernkontroller parkeringsvarmer.
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: