| Soting av ruter | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
haurein
Antall Innlegg : 4 Join date : 19.08.2011 Age : 47 Bosted : Kløfta
| Tema: Soting av ruter Fre Okt 14, 2011 9:19 pm | |
| Hei Jeg er en rimelig fersk S-Max eier. Så da er jeg også ny her inne.
Lurer på om noen her inne kan hjelpe meg? Er på jakt etter å sote rutene på bilen, noen som har noen forslag om hvor man kan gjøre dette i Oslo/Akershus området og hva det koster sånn ca?
| |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: Soting av ruter Lør Okt 15, 2011 11:17 pm | |
| www.filmteam.no får gode skussmål på Vacn(Volkswagen Audi Club Norwegian) ihvertfall Holder til på Lørenskog. Tenker du må regne med 5-6000kr for alle rutene. | |
|
| |
kenha Big Freak
Antall Innlegg : 50 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Soting av ruter Søn Okt 16, 2011 12:10 am | |
| Jeg brukte filmteam og betalte 1500 for sidevinduene framme, kjempefornøyd med det. Ventet mens dem gjorde jobben, tok ikke lang tid.. Anbefales | |
|
| |
| Tema: Re: Soting av ruter Søn Okt 16, 2011 9:30 pm | |
| - kenha skrev:
- Jeg brukte filmteam og betalte 1500 for sidevinduene framme, kjempefornøyd med det.
Ventet mens dem gjorde jobben, tok ikke lang tid.. Anbefales Hvilken mørkhetsgrad valgte du? Har planer om å gjøre det samme på min også.. | |
|
| |
kenha Big Freak
| Tema: Re: Soting av ruter Søn Okt 16, 2011 11:24 pm | |
| Mener å huske at det ble den lyseste med farge.
Kenha | |
|
| |
| Tema: Re: Soting av ruter Man Okt 17, 2011 11:11 am | |
| Du fikk lagt film på de små siderutene forran speilene også?
Jeg fikk en pris på 2000kr inkl. mva nå. Det var ikke spesifisert, men går utifra at det da er inkl. de små rutene forran speilene.
Hadde vært supert om du kunne legge inn et bilde av bilen sin fra siden. Engang du har anledning Kenha :-) | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 26.11.2009
| Tema: Re: Soting av ruter Man Okt 17, 2011 3:17 pm | |
| Vil se bilder ja | |
|
| |
Keyless Ford Freak
Antall Innlegg : 147 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Soting av ruter Man Okt 17, 2011 5:51 pm | |
| Men husk at det er ulovlig med soting foran B-stolpe | |
|
| |
kenha Big Freak
| Tema: Re: Soting av ruter Man Okt 17, 2011 5:55 pm | |
| - MortenS skrev:
- Du fikk lagt film på de små siderutene forran speilene også?
Jeg fikk en pris på 2000kr inkl. mva nå. Det var ikke spesifisert, men går utifra at det da er inkl. de små rutene forran speilene.
Hadde vært supert om du kunne legge inn et bilde av bilen sin fra siden. Engang du har anledning Kenha :-) Skal se hva jeg får til etter ferien. Er jo ikke bare å laste opp bilder her helt uten videre. | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 26.11.2009
| |
| |
Keyless Ford Freak
| |
| |
kenha Big Freak
| Tema: Re: Soting av ruter Man Okt 17, 2011 8:57 pm | |
| En viss mengde farge er tillatt i glasset forran B-stolpen. Husker ikke hvor mye, men mye er det ikke. Vanligvis er det en viss mengde farge i orginale vinduer også. Å legge film/folie på vindu forran er ikke tillatt uansett om det er farge eller ikke er det jeg har fått oppgitt når jeg sjekket dette.
De jeg kjenner som har måtte ta bort filmen ved eu kontoll er de som har hatt veldig mørk film og da synes det fryktelig godt at man har gjort noe... Derfor valgte jeg den med minst farge. Man får også en film helt uten farge som er like effektiv til å fjerne varme og Uv. | |
|
| |
Keyless Ford Freak
| Tema: Re: Soting av ruter Man Okt 17, 2011 9:09 pm | |
| Kjøretøyforeskriften sier følgende:
§ 31-1. Generelt om vindu
Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 – 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. | |
|
| |
haurein
Antall Innlegg : 4 Join date : 19.08.2011 Age : 47 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Soting av ruter Fre Des 30, 2011 5:28 am | |
| Har endelig tenkt å sote rutene mine, men er det noen her, som kan fortelle eller komme med ambefalinger om hvor mørke rutene bør være? | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Soting av ruter | |
| |
|
| |
| Soting av ruter | |
|