Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Ryggesensorer.....

Go down 
3 posters
AvInnlegg
sunplace




Antall Innlegg : 3
Join date : 09.08.2011

Ryggesensorer..... Empty
PosteTema: Ryggesensorer.....   Ryggesensorer..... EmptyTor Aug 18, 2011 4:51 pm

Jeg er en ganske fersk s-max eier, men jeg har et lite problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med:) Jeg har en 2008 2.0 TDCI 131hk. som jeg får feilmelding på ryggesensorene, og jeg finner ikke ut hvilken sensor som det er ev. feil på. Er dette et problem på disse bilene?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Ryggesensorer..... Empty
PosteTema: Re: Ryggesensorer.....   Ryggesensorer..... EmptyTor Aug 18, 2011 8:45 pm

Ganske standard s-smax feil ja. Det er følsomheten som gjerne er problemet, at de er for følsomme. Ford har byttet mange sensorer pga dette.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
hhaugli
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 03.01.2012

Ryggesensorer..... Empty
PosteTema: Re: Ryggesensorer.....   Ryggesensorer..... EmptyTir Jan 03, 2012 4:32 pm

Har en 2007 S-Max 131HK som også har fått ryggesensorproblemer. En av sensorene bak piper kontinuerlig selv om det ikke er noe bak bilen. Har ikke vært borti noe og det ser ikke ut som om noen andre har vært borti meg heller. Noen som vet hvordan feilen kan løses?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Ryggesensorer..... Empty
PosteTema: Re: Ryggesensorer.....   Ryggesensorer..... EmptyTir Jan 03, 2012 8:12 pm

hhaugli skrev:
Har en 2007 S-Max 131HK som også har fått ryggesensorproblemer. En av sensorene bak piper kontinuerlig selv om det ikke er noe bak bilen. Har ikke vært borti noe og det ser ikke ut som om noen andre har vært borti meg heller. Noen som vet hvordan feilen kan løses?


Kjent s max problem. Sensoren som er defekt og må byttes.
Grei skuring å bytte selv egentlig.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
hhaugli
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 03.01.2012

Ryggesensorer..... Empty
PosteTema: Re: Ryggesensorer.....   Ryggesensorer..... EmptyTir Jan 03, 2012 9:38 pm

Takk for svar! Er det sånn at man bytter alle, eller kan man feilsøke seg frem til hvilken som er defekt? Regner med at det bare er en kontakt innenfor fangeren og at sensoren enkelt kan vippes ut.

Greiest å kjøpe hos Ford, eller er det standard greier som finnes på nett?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ryggesensorer..... Empty
PosteTema: Re: Ryggesensorer.....   Ryggesensorer..... Empty

Til Toppen Go down
 
Ryggesensorer.....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hengerfeste/ryggesensorer.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: