Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i?
4 posters
Av
Antall Innlegg : 6 Join date : 23.05.2011
Tema: Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i? Ons Mai 25, 2011 8:24 am
Jeg har nettopp blitt en (sålangt) lykkelig eier av S-Max, 2.0 (automat). I bagasjerommet er bilen utstyrt med punkterings-kit, og ingen jekk samt hjulbolt-nøkkel.
Hvilket "utstyr" har dere andre investert i, for å få skiftet til sommer/vinter dekk?
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
Tema: Re: Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i? Ons Mai 25, 2011 11:36 am
Gratulerer med en fantastisk god familiebil!
Jeg bruker verksted/garasjejekk med beskyttelsesgummi på løftepunktet og batteridrevet muttertrekker. Også kontrollerer jeg manuelt med et hjulkryss, bare for å "se" hvor mye jeg har strammet til med muttertrekkeren. Skal jo egentlig bruke momentstaver når man bruker muttertrekker, men syntes det blir litt mye kløn
Tonnymh84 Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 18.01.2011 Age : 40 Bosted : Akershus
Tema: Re: Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i? Fre Mai 27, 2011 10:29 pm
Bruker samme som Morten. 2 tonns garasje jekk, gummibeskyttelse får man tak i billig på biltema. Men skal jo nevnes at jeg har ikke hatt bilen lenge nok til at jeg har byttet dekk på den. Hehe... Og gratulerer med den ultimate familiebilen
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
Tema: Re: Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i? Fre Mai 27, 2011 11:36 pm
Tips ved dekkskift ved bruk av muttertrekker:
Pass på at pipa er ordentlig over hode på hjulmutteren! Eller har mutteren lett for å sprekke. "Hode" på mutteren er ikke av slagfast stål, så sitter ikke pipa helt over mutterhode kan hode sprekke. Snakker av erfaring! Hvis noen kjønner hva jeg mener da . Hehe
emin Very Freak
Antall Innlegg : 45 Join date : 21.02.2011 Age : 43 Bosted : Troms
Tema: Re: Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i? Tor Jun 02, 2011 12:17 am
2 tonns garasjejekk her også, men vi oppdaget at vekta av bilen gjorde at stanga på garasjejekken ble bøyd når vi jekket opp bilen for å bytte nå (Biltemajekk), så mannen sa han skal investere i en jekk som tåler mer vekt. Ellers bruker vi bare vanlig hjulkryss.
Sponsored content
Tema: Re: Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i?
Skifter dere dekk selv? Hvilken jekk og nøkkel har dere investert i?