| Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tir Mai 24, 2011 8:13 pm | |
| Noen som vet eller kanskje vet hvor jeg finner "oppskrift" på hvordan jeg skal få ut den orginale naviskjermen i S max?
Skulle gjerne hatt den ut for å få koblet til ryggekamera ledning baki der. Men tør liksom ikke å bende så mye på plastpanelene i dashbordet. | |
|
| |
Keyless Ford Freak
Antall Innlegg : 147 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tir Mai 24, 2011 11:16 pm | |
| Du må vel ha et slikt uttrekksverktøy. Dette får en sikkert kjøpt hos en forhandler eller kanskje Ebay. Søk etter removal keys ford sat navi headunits eller noe sånt | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Ons Mai 25, 2011 11:17 am | |
| - Keyless skrev:
- Du må vel ha et slikt uttrekksverktøy. Dette får en sikkert kjøpt hos en forhandler eller kanskje Ebay. Søk etter removal keys ford sat navi headunits eller noe sånt
Takk Keyless. Da har jeg bestilt 2 stk "radiouttagerverktøy" fra Ebay, til den nette sum av 60kr inkl. frakt. Så får vi håpe jeg får den ut med disse Det er litt greit å teste ryggekamera, før jeg begynner og demontere innvendige paneler for å legge ledningen bak. For så å oppdage at kameraet ikke funker, eller at det ikke er ledig inngang bak på headuniten. | |
|
| |
Keyless Ford Freak
Antall Innlegg : 147 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Mai 26, 2011 12:26 am | |
| Blir spennende om dette vil fungere, men det ville kanskje vært rart om det ikke gjør det.
Men disse hjelpelinjene som følger rattutslaget vil du nok ikke få. | |
|
| |
kenha Big Freak
Antall Innlegg : 50 Join date : 15.07.2010
| |
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Mai 26, 2011 7:51 am | |
| - Keyless skrev:
- Blir spennende om dette vil fungere, men det ville kanskje vært rart om det ikke gjør det.
Men disse hjelpelinjene som følger rattutslaget vil du nok ikke få. Nei de regner jeg ikke med å få. Men det betyr ikke så mye heller. Hovedgrunnen til at jeg vil ha dette, er for mer kontroll ved rygging ut av garasjen min. Har liten plass ved garasjen min og unger. Så da blir det veldig bra å kunne fysisk se dette området når man sitter i bilen.. Angrer VELDIG på at jeg ikke bestilte ryggekamera orginalt når jeg kjøpte bilen | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Mai 26, 2011 7:54 am | |
| | |
|
| |
kenha Big Freak
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Mai 26, 2011 9:02 am | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Mai 26, 2011 9:22 am | |
| Går utifra at de bare skal stikkes inn i de to sporene/hullene rett over skjermen. Siden det er spor i "nøklene" så vil jeg tro de fester seg inni deg, så man kan trekke hele headuniten ut. Har aldri prøvd noe slint, men sånn jeg kan tenkte meg det funker.. | |
|
| |
cs erlend Normal Freak
Antall Innlegg : 16 Join date : 22.03.2011 Bosted : Vinterbro
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Man Mai 30, 2011 7:02 pm | |
| Morten, tar du en titt etter linjeutgang for tilkobling til forsterker/bass når du tar ut navi'n ? Skulle gjerne hatt litt mer "fylde" i bassen. | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Man Mai 30, 2011 8:19 pm | |
| - cs erlend skrev:
- Morten, tar du en titt etter linjeutgang for tilkobling til forsterker/bass når du tar ut navi'n ?
Skulle gjerne hatt litt mer "fylde" i bassen. Klart det! Skal ta bilde av "baken" jeg, så skal jeg prøve å få lagt det ut her Med forbehold om at jeg får den ut da.. | |
|
| |
BompiBjørn Normal Freak
Antall Innlegg : 16 Join date : 14.03.2011 Bosted : Kolbotn
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Aug 18, 2011 12:06 am | |
| @MortenS: Fikk du ut navi'en? Var det noen linje-utgang på baksiden? | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Aug 18, 2011 8:48 pm | |
| - BompiBjørn skrev:
- @MortenS:
Fikk du ut navi'en? Var det noen linje-utgang på baksiden? Nei har ikke fått den ut. Det var vist ikke bare å stikke disse "nøklene" inn og så trekke ut navien. Side jeg ikke vet hvordan det egentlig skal gjøres så har jeg ikke turt å prøve mer. Litt kjipt å ta i for hardt og ødelegge noe. Hvis noen har noen tips om hvordan navien taes ut, så skrik ut! :-) | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 26.11.2009
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Tor Aug 18, 2011 11:52 pm | |
| Hvorfor stikker du ikke innom Ford og spør?? | |
|
| |
kenha Big Freak
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Søn Aug 21, 2011 3:02 pm | |
| Jeg kjøpte dette plast verktøyet http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Kjorner-Huggmeisel-Brytejern/Demonteringsjern-av-plast/for å ta av listen over bilsterioen. Tok så ut koppolderen mellom setene, sølv farget. Avvmonterte den sølv fargede dekselplaten rundt girspaken med det flate plast verktøyet som føres inn i ett av de to avlange hullene på oversiden av dekor platen(en av gangen). Så løftet jeg forsiktig av hele pianolakk platen med kanppene til sete varme, ivcs osv.. Da kommer det fram tork skruer som fjernes for å ta bort dekorplate rundt bilsterioen. | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Søn Aug 21, 2011 9:48 pm | |
| - kenha skrev:
- Jeg kjøpte dette plast verktøyet http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Kjorner-Huggmeisel-Brytejern/Demonteringsjern-av-plast/
for å ta av listen over bilsterioen. Tok så ut koppolderen mellom setene, sølv farget. Avvmonterte den sølv fargede dekselplaten rundt girspaken med det flate plast verktøyet som føres inn i ett av de to avlange hullene på oversiden av dekor platen(en av gangen). Så løftet jeg forsiktig av hele pianolakk platen med kanppene til sete varme, ivcs osv.. Da kommer det fram tork skruer som fjernes for å ta bort dekorplate rundt bilsterioen.
De var jammen ikke dumme! Skal dra innom biltema imorgen gitt :-) Takk for godt tips! | |
|
| |
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? Man Aug 22, 2011 3:26 pm | |
| Da har jeg vært og handlet begge pakkene med plastverktøy på biltema. Så får vi se hva resultatet blir etter og ha fulgt oppskriften din kenha :-) | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? | |
| |
|
| |
| Hvordan få ut orginal navigasjon i s max? | |
|