Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
bernterik




Antall Innlegg : 2
Join date : 25.04.2011

Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? EmptyMan Apr 25, 2011 7:30 pm

Hei

Etter å ha fundert frem og tilbake har vi kommet til at S-max er tingen. Da jeg for det meste skal lunte rundt i Osloområdet holder det med en Diesel, 115 hk. Listepris er 355 100 kroner. I tillegg skal jeg ha en del utstyr, og totalpris kommer på 412 000. Jeg har vært litt rundt, og fått prutet meg ned til 380 000. Spørsmålet er, hvor langt ned kan man komme? Hvor mye margin har faktisk forhandler? De skal selvsagt tjene noe, så hvor langt ned kan man forvente å få dem? Jeg må si at jeg ikke helt kjøper alle argumentene jeg møtes med, men jeg må innrømme at dette er min første runde med nybilkjøp.

Er det noen som vet noe, eller som kan dele sin erfaring?

Bernt

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Re: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? EmptyTir Mai 03, 2011 2:13 pm

Hei Bernt.
Denne posten har jeg oversett.


Syntes en rabatt på 32.000kr høres bra ut jeg. :-)

Jeg er ingen pruter, så jeg slo meg til ro med tilbudet på "gratis" Powershiftkasse kampanjen som var for en tid tilbake. Også fikk jeg felger og dekk til innkjøpspris.

Min bil havnet på 510.000kr.


Skulle jeg gitt deg en tips, så må være at du burde vurdere 2.0 TDCI 140hk.
Evt.(hvis du ikke har gjort det alt), prøve bilen med 140hesteren.

Jeg vil påstå at den er mye morsommere og kjøre :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Re: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? EmptyMan Mai 16, 2011 1:37 am

Hei Bernt!
Fikk min nye bil den 3 Mai og har fått testet den i snart 2 uker og er meget fornøyd.
Angående forhandlerne så har de god del å gå på. Jeg var rundt til MANGE forhandlere før jeg til slutt endte opp med bilkjøp hos Bilia på Økern i Oslo.

Jeg endte opp på 524655,- kr for min bil spesifisert slik:

Ford S-max titanium S 163 HK Powershift
Frozen white
Fleksipakke
Nøkkelfri start og adgang
Panoramatak
Premium sound stereoanlegg med DAB
Setepakke (El seter foran...)
18" Mystique silver felger
Bakkestarthjelp
Dieselvarmer med fjernkontroll
Dekktrykkovervåkning
El håndbrekk
Parksensor foran og bak
Alarm
Ventilerte framseter
Vinterhjul på 17" felger (Pigg)
3. seterad

Med andre ord har jeg fått ca 84 000,- kr i rabatt på denne bilen slik den er utstyrt. Men det skal også nevnes at jeg hadde bestilt Safetechpakke (Aktiv førerhjelp, Ivdc, bakkestarthjelp og keyless drive) til bilen etter bestilling, men denne hadde de altså ikke fått med, fikk derfor 8000,- kr ekstra i rabatt. Jeg tror også forhandler glemte å ta betalt for keyless og bakkestart, som var 6000,- kr. Dvs: Ca 70 000,- kr i ordinære rabatt.

Men jeg vil tro det er mer rabatt å hente jo mer utstyr/motor du bestiller.

Jeg er også enig med Morten S at du bør minst gå for 140 hesteren, da blir bilen mye mer morsom å kjøre. 115 hk er liksom "akkurat nok"



Til Toppen Go down
jacobma




Antall Innlegg : 4
Join date : 29.07.2010

Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Re: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? EmptyMan Jun 06, 2011 10:05 pm

Jeg har hatt 2,0TDI 115hk siden desember 2010 og er strålende fornøyd, har ikke angret ett sekund på at jeg ikke kjøpte 140hk (og ja jeg prøvde 140hk før jeg bestemte meg Smile
PS. Har vokst opp med bilsport i familien og er glad i bil med mye hestekrefter, men nå kjører jeg 99,9% av tiden med to små barn i bilen og ser ikke helt poenget i å akselerere så juniorene "henger i sikkerhetsselene" Very Happy
Til Toppen Go down
bms
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 07.06.2011

Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Re: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? EmptyTir Jun 07, 2011 10:36 am

Jeg har bestilt en Titanium 140 HK powershift. Grunnpris 426000. med ekstrautstyr ble veiledende pris 496000. Etter pruterunder samt at jeg brukte leverandørene mot hverandre endte jeg på 436000 hos en forhandler i Oslo. Jeg bor i Trondheim og valgte en leverandør her likevel som endte på 440000. Jeg mener det er realistisk å ha et mål om rabatt på minst 10%, men det er nok avhengig av hvor mye utstyr du velger.
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Re: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? EmptyTir Jun 07, 2011 7:32 pm

bernt.sandsor skrev:
Jeg har bestilt en Titanium 140 HK powershift. Grunnpris 426000. med ekstrautstyr ble veiledende pris 496000. Etter pruterunder samt at jeg brukte leverandørene mot hverandre endte jeg på 436000 hos en forhandler i Oslo. Jeg bor i Trondheim og valgte en leverandør her likevel som endte på 440000. Jeg mener det er realistisk å ha et mål om rabatt på minst 10%, men det er nok avhengig av hvor mye utstyr du velger.

10% er en veldig realistisk rabatt å gå utifra, men jeg vet at hvis man f.eks har en tradebroker avtale gjennom jobben, så har man 15% hos ford der. Men andre ord så har de nok 15-20% å gå på. Men de skal jo tjene penger de og!!! Uansett pruting er jo en gøy del av handelen syntes no jeg!!!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty
PosteTema: Re: Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?   Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute? Empty

Til Toppen Go down
 
Ny S-max: Hvor mye burde jeg kunne prute?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor er hornet?
» Hvor ble det av 1.8 TDCi-motoren?
» Hvor finner jeg fargekoden?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: