Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Garanti-utløps-test

Go down 
2 posters
AvInnlegg
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 16

Garanti-utløps-test Empty
PosteTema: Garanti-utløps-test   Garanti-utløps-test EmptyTor Apr 21, 2011 11:38 pm

Hei,

Kjøpte en 2008 S-Max i vinter som har nybil-garanti frem til juni 2011, og tenkte å ta en garantiutløpstest hos NAF i nærmeste fremtid.

Noen som har noe tips om hva man spesielt bør se etter?
Har forøvrig akkurat fått byttet batteri og dieselvarmer (på garanti)
Til Toppen Go down
underdog
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

Garanti-utløps-test Empty
PosteTema: Re: Garanti-utløps-test   Garanti-utløps-test EmptyLør Apr 30, 2011 3:41 pm

Hei
Jeg lurer på det samme, men da opp i mot 5 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Jeg har fått fix'et opp de fleste funn frem til nå (utover 3 års garantien til Ford), ved å referer til reklamasjonsrett + referer til alle turene jeg har inn på verkstedet (...mange). Måtte forresten krangle litt får å få nytt batteri, men jeg har loggført all tidligere korrespondanse, noe som hjalp i argumentasjonen. Videre er det jo garanti på utbedringer de utfører.

Angående tips til en garantiutløpstest :
a) se på dette forum mht feil og mangler som er rapportert
b) ellers kan du sjekke TSB'er og feil/mangler rapportert på : http://www.smaxownersclub.co.uk/forum/index.php.
Et engelsk forum. Du må registrere deg for å se det tekniske innholdet. Endel er "Open to all", mens noen fora er begrenset til "medlemmer". Jeg donerte en mindre sum for å bli "medlem", noe som gav meg tilgang til Power, Technical, Modifications and ICE Discussion **S-MAX OC members only**. Under denne finnes blant annet : Technical Discussion, Faults and Problems, hvor man bl.a finner oversikt over TSB.

MEN jeg lurer nå på å ta en NAF test før bilen blir 5 år (kjøpte bilen juli 20006). Noen som har vurdert det samme ?
Til Toppen Go down

Garanti-utløps-test
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-