Hei
Jeg lurer på det samme, men da opp i mot 5 års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov. Jeg har fått fix'et opp de fleste funn frem til nå (utover 3 års garantien til Ford), ved å referer til reklamasjonsrett + referer til alle turene jeg har inn på verkstedet (...mange). Måtte forresten krangle litt får å få nytt batteri, men jeg har loggført all tidligere korrespondanse, noe som hjalp i argumentasjonen. Videre er det jo garanti på utbedringer de utfører.
Angående tips til en garantiutløpstest :
a) se på dette forum mht feil og mangler som er rapportert
b) ellers kan du sjekke TSB'er og feil/mangler rapportert på :
http://www.smaxownersclub.co.uk/forum/index.php.Et engelsk forum. Du må registrere deg for å se det tekniske innholdet. Endel er "Open to all", mens noen fora er begrenset til "medlemmer". Jeg donerte en mindre sum for å bli "medlem", noe som gav meg tilgang til Power, Technical, Modifications and ICE Discussion **S-MAX OC members only**. Under denne finnes blant annet : Technical Discussion, Faults and Problems, hvor man bl.a finner oversikt over TSB.
MEN jeg lurer nå på å ta en NAF test før bilen blir 5 år (kjøpte bilen juli 20006). Noen som har vurdert det samme ?