Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Varsler s max om gåen lyspære?

Go down 
+2
cs erlend
MortenS
6 posters
AvInnlegg
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyMan Apr 04, 2011 1:32 pm

Noen som vet om s max har lyspærevarsling slik som f.eks Audi/vw/skoda?

Skulle gjerne vist dette før jeg demonterer hovedlyktehusene for og komme til tåkelysene(de runde under hovedlyset).

Har et sett LED pærer liggende som jeg har tenker å montere her. Men hvis bilen varsler om defekte pærer, så funker
det dårlig å montere LED pærer uten motstand.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
cs erlend
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 22.03.2011
Bosted : Vinterbro

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Apr 05, 2011 1:34 pm

S-max'en varsler ihverfall på noen pærer. Har fått varsel på bremselys og nærlys, men har lagt merke til at ene baklyset i bakluka ikke alltid virker uten at jeg har fått indikasjon.
Mulig det er også er avhengig av hvilket system du har - jeg har Converse+
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Apr 05, 2011 1:41 pm

cs erlend skrev:
S-max'en varsler ihverfall på noen pærer. Har fått varsel på bremselys og nærlys, men har lagt merke til at ene baklyset i bakluka ikke alltid virker uten at jeg har fått indikasjon.
Mulig det er også er avhengig av hvilket system du har - jeg har Converse+


Har converse+ Smile

Du har ikke tilfeldigvis sort s max facelift , kjører med takboks og det vestre baklyset på bakluka som er defekt?

OG kjørte fra Lillestrøm/Strømmen i retning Oslo for 2-3 timer siden?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
cs erlend
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 22.03.2011
Bosted : Vinterbro

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Apr 05, 2011 1:47 pm

nox - babyblå 08 modell med mørke ruter og sort skiguard 850 på orginale ford-stylter.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Apr 05, 2011 1:50 pm

Da var det en med samma lysdefekten bare da.

Ford-stylter ja.. Du liker å kjøre med takboksen høøøyt opp i lufta med andre ord Laughing
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
cs erlend
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 22.03.2011
Bosted : Vinterbro

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Apr 05, 2011 1:52 pm

Kjøpte stativ samtidig med bilen, uten å sjekke hvilke tips som fantets på web.......
Får vurdere å kjøpe Thule til skiboksen og bruke det orginale til sykkel og kano - litt råflott men det er dyrt å være lat.
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Apr 05, 2011 3:04 pm

Jeg har en 2008 mod Trend-utgave (altså uten Converse+). Den varslet hvertfall om defekt bremselys bak.
Til Toppen Go down
BVika
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 21
Join date : 24.04.2011
Age : 42
Bosted : Gjerstad

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyMan Apr 25, 2011 12:21 pm

Heisann.

Den varsler ikke om feil på tåke og fullt lys.. :-)
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyMan Apr 25, 2011 11:15 pm

BVika skrev:
Heisann.

Den varsler ikke om feil på tåke og fullt lys.. :-)


Herlig!

Da blir det bra å få led i tåkelyktene :-)
Får se om jeg får somlet meg til og montere imorgen kveld.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTor Apr 28, 2011 1:26 am

MortenS skrev:
BVika skrev:
Heisann.

Den varsler ikke om feil på tåke og fullt lys.. :-)


Herlig!

Da blir det bra å få led i tåkelyktene :-)
Får se om jeg får somlet meg til og montere imorgen kveld.

Fikk du montert? Er det en W5W sokkel?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTor Apr 28, 2011 7:49 am

Keyless skrev:
MortenS skrev:
BVika skrev:
Heisann.

Den varsler ikke om feil på tåke og fullt lys.. :-)


Herlig!

Da blir det bra å få led i tåkelyktene :-)
Får se om jeg får somlet meg til og montere imorgen kveld.

Fikk du montert? Er det en W5W sokkel?


Dersverre ikke kommet så langt. Ting går aldri som planlagt med en trassete 3 åring og en 9 mnd gammel gutt som resier seg opø etter alt han holder i :p


Husker jeg ikke helt feil, så er det en H1 pære.
Ihvertfall ikke w5w. Den lyser for svak til å fungere som tåkelys.

Skal få lagt ut et bilde når jeg har montert de.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
BVika
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 21
Join date : 24.04.2011
Age : 42
Bosted : Gjerstad

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTor Apr 28, 2011 8:34 am

Det er H11 i tåkelys, og H1 i fullt. W5w har du i parklyset. Wink
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyFre Apr 29, 2011 9:38 pm

Hei MortenS!

Gjorde som deg tidligere i år og byttet ut samtlige lamper i kupen + bakluke med led lamper som jeg bestilte på e-bay basert via linken du la ut. Stilig! Bomma litt på antallet da jeg bestilte så jeg har reservelamper noen år... Laughing
Er de led-pærene du nå snakker om til tåkelysene hyllevare i bilutstyrsbutikker som f.eks Torshov?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyLør Apr 30, 2011 9:22 am

SES skrev:
Hei MortenS!

Gjorde som deg tidligere i år og byttet ut samtlige lamper i kupen + bakluke med led lamper som jeg bestilte på e-bay basert via linken du la ut. Stilig! Bomma litt på antallet da jeg bestilte så jeg har reservelamper noen år... Laughing
Er de led-pærene du nå snakker om til tåkelysene hyllevare i bilutstyrsbutikker som f.eks Torshov?


Funker pærene i skiltlyset ditt ordentlig? På min ene pære, har mange av lysdiodene slukket. Har ikke tilfeldigvis flere av de pærene også? Så jeg kan kjøpe en eller to av deg?


Jeg bestilte ledpærer til tåkelysene på Ebay. Kostet ikke mange kronene.
Philips har ledpærer, muligens også h11, men de koster vel en 3-400kr her til lands tipper jeg.

Vet at ihvertfall Parts & Retards forhandler Philips( husker ikke nøyaktig nettadresse, så søk på google)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyMan Mai 02, 2011 9:45 pm

Det eneste stedet jeg ikke fikk byttet ut pærene var akkurat skiltlysene, men alle andre virket fortsatt OK. Skiltlysene var de to jeg ikke fikk skiftet. Har utrolig nok problemer m å få ut pæreholderne. Virker som jeg holder på å ødelegge dem når jeg forsøker.

Send meg postadressen din på ksses@online.no så sender jeg et par stykker som takk for mange gode S-max tips og råd på disse sidene.

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTir Mai 03, 2011 1:07 pm

SES skrev:
Det eneste stedet jeg ikke fikk byttet ut pærene var akkurat skiltlysene, men alle andre virket fortsatt OK. Skiltlysene var de to jeg ikke fikk skiftet. Har utrolig nok problemer m å få ut pæreholderne. Virker som jeg holder på å ødelegge dem når jeg forsøker.

Send meg postadressen din på ksses@online.no så sender jeg et par stykker som takk for mange gode S-max tips og råd på disse sidene.



Er problemet å få hele skiltlysdelen av bilen, eller å få selve pæra ut av skiltlys"boksen"?


Sender den en mail jeg SES Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyOns Mai 04, 2011 10:11 pm

Da har jeg byttet til LED pærer i tåkelysene. DET BLE KNALLBRA!
Akkurat samme K styrke som de orginale LED kjørelysene. Tror ikke de blender heller Smile

Iphone bilde ga desverre ikke noe godt inntrykk av lysfargen, men skal prøve å få tatt bilde med ordentlig kamera imorgen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyOns Mai 04, 2011 11:07 pm

Venter i spenning :-)
Til Toppen Go down
BVika
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 21
Join date : 24.04.2011
Age : 42
Bosted : Gjerstad

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTor Mai 19, 2011 10:28 pm

For å ta ut skiltlysa må skiltramen av først.
stikk så et lite skrujern inn i det lille hullet, og vipp ut hele pæreholderen.
Der er det w5w pærer. Funker helt topp med LED der.
Jeg har LED i park, skilt og innstegsbelysningen i speilene.
Så har jeg 10.000K Xenon i tåke og nærlys. (6000K i fjernlyset for best lys)
Bilen min har xenon originalt da, så jeg byttet bare pærene i nærlyset.

Utrolig pent med 10.000K i lyktene på min svarte bil med oransje grill i fronten. Smile
Til Toppen Go down
BVika
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 21
Join date : 24.04.2011
Age : 42
Bosted : Gjerstad

Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? EmptyTor Mai 19, 2011 10:29 pm

Varsler s max om gåen lyspære? S-maxfront
Til Toppen Go down
Sponsored content





Varsler s max om gåen lyspære? Empty
PosteTema: Re: Varsler s max om gåen lyspære?   Varsler s max om gåen lyspære? Empty

Til Toppen Go down
 
Varsler s max om gåen lyspære?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» S-max setebelte varsler!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: