Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....

Go down 
+3
Keyless
emin
MortenS
7 posters
AvInnlegg
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyMan Mar 14, 2011 4:54 pm

Generelt veldig godt fornøyd med maxen min, men det er nå alltids noe og irritere seg over:



1) Varmetrådene i frontruta blir litt irriterende synlige, når det er tåke ute.(ihvertfall med mine øyne)

2) Ingen innstilling for å slå av lyktespylerne, men alikevel beholde nærlyset. Kun ved lysbryter innstilling "0", man bare kan spyler frontruta. Da er det som kjent kun Ledsene som lyser, og det er ikke helt gunstig når man må spyle frontruta i bekmørke.

3) Veldig dårlige spylerdyser på frontruta. 4 konsentrerte stråler, med veldig liten spredning/forstøving. Ergo bruker man veldig nye spylervæske. Dette sammen med at man ikke kan "skru av" lyktespylerne, gjør at spylevæsletanken føles veldig liten.

4) Ikke 100% komfortabel med seteryggen, savner 4 veis justering av korsryggstøtten, samt at jeg føler jeg ikke får slappet helt av i øvre del av ryggen. Dette kommer selvfølgelig veldig ann på kroppsfasong.. Forfatter av dette innlegget gir et marktrykk på rett over 00,1 tonn og rager 193 over bakken Laughing

5) Hvorfor i svarte klarte ikke designerne og få til noe så enkelt som høyde/lengde justerbar armlene?
Ford skryter av at maxen er kontruert for alle type mennesker og fasonger.. Konas albue rekker ikke ned til armstøtten i det hele tatt. Bare dette gjør at kun foretrekker å kjøre Touranen vår. De tyske vw designerne klarte nemmelig og få til dette!

6) Mens vi er inne på "design blemmer". Tror Ford det er digg å få sølevanndråper i nakken og uteover ryggen når man står bøyd inn i bagasjerommet? Plastutbyggingen av nedre del av bakluka er konstruert slik at vanner så til de grader følger tyngdekraften. Her var også vw flinkere. På touranen renner vannen ut på sidene av luka når den står oppe.

7) Ford tror at vi som kjøper bilen som 7 seter ALLTID kjører med siste seterad oppslått. Derfor trenger, man ifølge Ford ikke bagasjeromsmatte som dekker hele lasterommet, når siste seterad er nedslått! pig

Cool Lukkehåndtak kun på høyreside av bakluka. Poenget med det er?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 43
Bosted : Troms

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyMan Mar 14, 2011 7:58 pm

Akkurat nå er det kun én ting som irriterer meg, og det er at min bil mangler de festene i taket for å bruke det vertikale bagasjenettet som er på de nyeste årsmodellene. Dermed kan jeg ikke stable bagasje over bagasjetrekkhøyde.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyMan Mar 14, 2011 11:35 pm

- Svingradiusen er altfor stor.

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyTir Mar 15, 2011 12:02 am

Keyless skrev:
- Svingradiusen er altfor stor.


Enig.
Har måtte kjørt endel ekstra frem og tilbake etter at jeg fikk maxen.


Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 43
Bosted : Troms

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyTir Mar 15, 2011 12:04 am

Mens jeg har for første gang i mitt liv lært meg å lukeparkere etter å ha kjøpt maxen. Laughing Jeg har ikke ryggesensor eller noe slikt heller, så det er ikke der det ligger.
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyTir Mar 15, 2011 12:03 pm

Irriterer meg at jeg ikke har fått bilen enda Very Happy
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyOns Apr 13, 2011 11:15 am

Mye å være enig i!

1) Spyledysene må være fra en vannpistol kjøpt på Brio.
2) Plastikken i midtkonsollen (har elektrisk håndbrekk) får merker bare du ser på den.
3) Savner regulerbart armlene (slik jeg hadde på 2006 mod. Octavia).
4) Bagasjeromsgardinen burde hatt et feste til, slik at den kom helt inntil bakseteryggene når de er i oppreist posisjon.
5) Mangler Integrerte kroker i bagasjerommet for å holde handleposene oppreist (som f.eks Octavia).

Det irriterer, men ikke værre enn at jeg digger bilen!
Til Toppen Go down
Hendrix1
Little Freak
Little Freak
Hendrix1


Antall Innlegg : 9
Join date : 22.02.2010

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyTor Apr 28, 2011 4:48 pm

emin skrev:
Akkurat nå er det kun én ting som irriterer meg, og det er at min bil mangler de festene i taket for å bruke det vertikale bagasjenettet som er på de nyeste årsmodellene. Dermed kan jeg ikke stable bagasje over bagasjetrekkhøyde.

Jeg har 2007 modell og den har fester til bagasjenett. Når jeg kjøpte nettet fulgte det med en mal for å skjære ut slik at festene kom fram. Dvs at det var ingen fester å se før jeg skjærte hull i tak trekket. Bagasjenett er jo noe man må ha...
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 43
Bosted : Troms

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyTor Apr 28, 2011 11:30 pm

Hendrix1 skrev:
emin skrev:
Akkurat nå er det kun én ting som irriterer meg, og det er at min bil mangler de festene i taket for å bruke det vertikale bagasjenettet som er på de nyeste årsmodellene. Dermed kan jeg ikke stable bagasje over bagasjetrekkhøyde.

Jeg har 2007 modell og den har fester til bagasjenett. Når jeg kjøpte nettet fulgte det med en mal for å skjære ut slik at festene kom fram. Dvs at det var ingen fester å se før jeg skjærte hull i tak trekket. Bagasjenett er jo noe man må ha...

Aha, det må jeg finne ut av, takk for tips! Smile Må høre med den lokale forhandleren. Kjøpte nettet hos noen andre og fikk ikke med originalemballasjen og malen du nevner, men ser jo i bilen at det er noe å hekte nettet fast i på gulvet, bare ikke i taket. Det er dumt å kun ha det horisontale bagasjetrekket, som neppe står for en stor støyt ved bråbrems.
Til Toppen Go down
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax


Antall Innlegg : 61
Join date : 03.03.2008
Age : 57
Bosted : stjørdal

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyOns Mai 04, 2011 9:44 pm

Den kanskje største idiotpatenten må være måten lastebøylene festes oppe på taket. Ikke bare tar det lang tid og montere eller demontere bøylene, men plastdekslene som skal stå over hullene på taket på bilen har sin egen spesifikke plass. Det er altså 4 "like" festehull i taket, med hvert sitt plastdeksel som ikke kan(bør) settes i noen av de andre hullene. Smart?? #€%&%€#€
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... EmptyOns Mai 04, 2011 10:06 pm

madmax skrev:
Den kanskje største idiotpatenten må være måten lastebøylene festes oppe på taket. Ikke bare tar det lang tid og montere eller demontere bøylene, men plastdekslene som skal stå over hullene på taket på bilen har sin egen spesifikke plass. Det er altså 4 "like" festehull i taket, med hvert sitt plastdeksel som ikke kan(bør) settes i noen av de andre hullene. Smart?? #€%&%€#€



Kunne ikke blitt mer enig!!


På fatterns Peugeot 3008 er det samme type fester på bilen. Men en mye bedre festemåte på takbøylene.
Der er det en liten spak som trykkes ned, så "griper" feste på takbøylene seg over festene på bilen..

På den sitter også plasdekslene fast på bilen..


Skjønner ikke hva Ford har tenkt med her nei!
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





"Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty
PosteTema: Re: "Dette irriterer meg med maxen min" tråden....   "Dette irriterer meg med maxen min" tråden.... Empty

Til Toppen Go down
 
"Dette irriterer meg med maxen min" tråden....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Er dette den ny Titanium S ???
» Da skal maxen min selges.(med litt tungt hjerte)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: