Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Kjørecomputer viser feil

Go down 
3 posters
AvInnlegg
9kki




Antall Innlegg : 1
Join date : 10.03.2011

Kjørecomputer viser feil Empty
PosteTema: Kjørecomputer viser feil   Kjørecomputer viser feil EmptyFre Mar 11, 2011 5:47 pm

Heisann.
På min Galaxy 2007mod viser kjørecomputeren min helt feil forbruk og feil "antal km igjen til tom"
Når jeg fyller full tank (60 eller 70 l tank vil jeg tro.) viser kjørecomputeren på "antall km igjen til tom" bare 340km.
Det burde jo stått nærmere 800 eller 900 km basert på et et forbruk på 0,7 - 0,8 på mila.
Gjennomsnittmåleren sier at bilen bruker mellom 1,8 - 2,2 l/pr mil...
Har sjekket det reelle forbruket og bilen kjører på ca 0,7 på blandet kjøring. så jeg konstaterer at det er kjørecomputeren som er riv ruskende gal. Noen som har vært borti problemet ?

Forslag mottas med takk (",)



Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Kjørecomputer viser feil Empty
PosteTema: Re: Kjørecomputer viser feil   Kjørecomputer viser feil EmptyFre Mar 11, 2011 8:08 pm

Ingen tvil om at det er noe feil her ja!

Tips: dra innom et Ford verksted og få dem til å legge inn softwaren til kjørekomputeren på nytt:)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Kjørecomputer viser feil Empty
PosteTema: Re: Kjørecomputer viser feil   Kjørecomputer viser feil EmptyTir Mar 15, 2011 12:06 pm

Har det samme på min bil nr 2. Viser rundt 300-400 km på full tank, men skulle reelt vært ca 1000 km. Tatt det opp med forhandler, men de har ikke funnet feilen.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Kjørecomputer viser feil Empty
PosteTema: Re: Kjørecomputer viser feil   Kjørecomputer viser feil EmptyTir Mar 15, 2011 12:26 pm

Tonnymh84 skrev:
Har det samme på min bil nr 2. Viser rundt 300-400 km på full tank, men skulle reelt vært ca 1000 km. Tatt det opp med forhandler, men de har ikke funnet feilen.


Vet du om de har prøvd software oppdatering?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Kjørecomputer viser feil Empty
PosteTema: Re: Kjørecomputer viser feil   Kjørecomputer viser feil EmptyTir Mar 15, 2011 2:15 pm

MortenS skrev:
Tonnymh84 skrev:
Har det samme på min bil nr 2. Viser rundt 300-400 km på full tank, men skulle reelt vært ca 1000 km. Tatt det opp med forhandler, men de har ikke funnet feilen.


Vet du om de har prøvd software oppdatering?

Har ikke peiling. Har vel gitt opp hele saken, dårlig med svar fra forhandler. Viktigste er vel ka riktig forbruk i hverdagen er xD
Til Toppen Go down
Sponsored content





Kjørecomputer viser feil Empty
PosteTema: Re: Kjørecomputer viser feil   Kjørecomputer viser feil Empty

Til Toppen Go down
 
Kjørecomputer viser feil
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Viser feil utetemperatur!!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: