Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Koble ut vindusfunksjon??

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Trend+individual
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 14.01.2010

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyMan Feb 28, 2011 11:13 pm

Noen som vet hvordan man kobler ut funksjonen som åpner alle vinduer når man holder inne "lås opp" knappen på fjernkontrollen?
2 ganger har alle vinduer vært åpne når jeg har kommet ut til bilen etter jobb......nøkkelen i klem i lomma...virker til og med fra et innvendig møterom med ekstra tykke lydvegger.....
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyFre Mar 04, 2011 11:46 am

Det er nok ikke noe du får koblet bort selv, så sant du ikke har et diagnose/programmeringsapparat selv.
Ford forhandlerne kan koble seg til med sitt diagnoseapparat og muligens slå av/kode om denne funksjonen.

Men det er forskjeller fra bilmerke til bilmerke hva som lar seg programmere.
F.eks på Vw kan man koble seg til med Vag-com diagnoseapparat og slå av automatisk visking av bakruta når bilen står i revers og frontviskerne står på.
Dette går ikke ann på Ford biler. For å få bort denne irriterende og ripelagende funksjonen, nappet jeg ut sikringen på min max.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTir Mar 08, 2011 1:20 am

Litt utanom temaet her kanskje, men i forhold til dette med funksjoner som ein skulle ønske å styre sjøl er f.eks. denne aller siste, ekstra vindusviskinga etter spyling. Enkelte ganger kan den vere på sin plass, men som oftast til irritasjon, i allefall for meg. Denne ekstrarunden med hakkete visking på ei tilnærma tørr og fin rute, gir ei dårlegare rute som igjen gjer at ein må spyle på nytt. Hater slikt overautomatikk som ein ikkje kan styre sjølv. Veit du MortenS om det finnes ein slik sikring som du nevner, og at ein kan fikse dette sjølv? Ev omprogrammere? Kva sikring snakker du om, og kva slags følger får det om ei napper denne ut...?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTir Mar 08, 2011 9:14 am

Så du mener at viskerne på frontruta visker en ekstra gang med et opphold imellom?
Det gjør ikke min.

Hvis det er det som er tilfelle, så må du dra innom en Ford forhandler og spørre dem om denne muligheten finnes.
Evt. ville jeg tatt kontakt med Ford motor Norge, der sitter det teknikere som ihvertfalm jeg føler kan gi et mer korrekt svar i enkelte tilfeller :-)

Du kan få mailen til Vigdis hos Ford motor Norge av meg, litt senere idag. Har mailen hennes på dataen, sitter på mobilen nå.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTir Mar 08, 2011 9:58 pm

Bilen min visker ein gang ekstra etter spyling ja, litt etter dei 2-3 vanlege viskingane. Trudde dette var standardoppsett på S-max eg...

Tar gjerne i mot Vigdis sin mailadr. Enig i at det er høgst usikre svar ein får hos desse forhandlarane, jf. denne 90/10 regelen i forhold til reklamasjon....

Ellers er eg imponert av din "S-max respons" på dette forumet! Du er engasjert og kjapp! BRA MortenS :-)
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyOns Mar 09, 2011 12:06 am

Hel-Max skrev:
Bilen min visker ein gang ekstra etter spyling ja, litt etter dei 2-3 vanlege viskingane. Trudde dette var standardoppsett på S-max eg...

Tar gjerne i mot Vigdis sin mailadr. Enig i at det er høgst usikre svar ein får hos desse forhandlarane, jf. denne 90/10 regelen i forhold til reklamasjon....

Ellers er eg imponert av din "S-max respons" på dette forumet! Du er engasjert og kjapp! BRA MortenS :-)



Mailen til Vigdis Pedersen hos Ford Motor Norge: vpederse@ford.com
Meget hyggelig dame, kan ikke hun hjelpe deg, sender hun evt. forespørselen din videre til en som kan :-)

Har prøvd og få litt fart på dette forumet etter at jeg fikk med max, og det har jo faktisk blitt litt trafikk her inne i det siste :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTor Mar 10, 2011 12:42 am

Takk for hjelpa. Sendt mail i dag til Vigdis Pedersen. Så får vi høyre.

Morro med engasjerte S-Max eigarar, og ikkje minst nyttig!

Men S-Max folk; er det berre min bil som har ein slik "ekstra-sveip" til slutt etter spyling??
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTor Mar 10, 2011 9:45 am

Min 2011 mod har også dette.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTor Mar 10, 2011 11:02 am

Ca. hvor lang tid er det mellom sveipene samtidig som spylevæska kommer, og det siste sveipet?

Jeg må be kona teste det ut når hun skal ut og farte med maxen etterpå..

Jeg hadde en 2005 modell vw caddy før som hadde denne fuksjonen. Skikkelig irriterende funksjon!
Men min 2010 modell vw Touran har den ikke. Så Vw har tydeligvis fjernet denne funksjonen. Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTor Mar 10, 2011 1:35 pm

tipper rundt 5 sekunder
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 39
Join date : 25.12.2010

Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? EmptyTor Mar 10, 2011 8:37 pm

Fekk mail frå Ford Motor Norge (Vigdis) om at denne funksjonen kan ikkje fjernast. Så då får vi berre leve med det. Skal jo gå greitt det, men den er fortsatt like irriterande.....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Koble ut vindusfunksjon?? Empty
PosteTema: Re: Koble ut vindusfunksjon??   Koble ut vindusfunksjon?? Empty

Til Toppen Go down
 
Koble ut vindusfunksjon??
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: