Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Støy i dører

Go down 
+3
Keyless
sebulba
AreH
7 posters
AvInnlegg
AreH
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 14

Støy i dører Empty
PosteTema: Støy i dører   Støy i dører EmptyTir Feb 08, 2011 8:22 pm

Jeg har en 2011 modell, og er litt plaget med støy i dørene, særlig fremme. Det høres litt ut som om man har vinduet litt på gløtt eller at døra ikke er helt igjen når en kjører langs et autovern eller det er kø i motsatt retning.
Noen som har noen gode ideer om hva jeg skal si hos forhandleren, eller er dette en ting jeg bare må leve med?
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyTir Feb 08, 2011 9:33 pm

Hei. Jeg har også en 2011 modell og opplever ikke noe særlig støy. S-max skal være bra støyisolert så her er det noe feil. Trenger egentlig ingen forklaring til Ford, det bør de kunne klare å høre selv.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

Antall Innlegg : 147

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyOns Feb 09, 2011 1:53 am

Enig med Sebulba her. S-Max er veldig bra på støy. Men det vil jo bli litt mer støy når en passerer autovern og lign.
Men jeg ville ha tatt en tur innom din forhandler, lånt en tilsvarende demobil og på denne måten funnet ut om din skiller seg fra demobil.
Til Toppen Go down
tetreb
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 25

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyOns Feb 09, 2011 7:01 pm

Jeg har en 2011 modell også og har ikke denne problem med støy på dørene.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyTor Feb 10, 2011 1:09 pm

Også 11 modell, men ikke merket noe til støy. Vil du høre støy, prøv Mitsu Outlander! :-)

Er du sikker på at vinduene går helt opp? Jeg hadde problemer med ruta på førersiden. Den gikk tregt opp og la igjen striper av fett hver gang ruta gikk opp igjen. Sånn var den når jeg fikk den levert ut fra forhandler. Da byttet de vindusheismotor, og nå funker den perkfekt!
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyTor Feb 10, 2011 11:40 pm

Nå har jeg ikke fått min s-max enda, men har prøvekjørt en god del og har opplevd s-max som meget støysvakt, så dette ville jeg definitivt fått forhandler til å undersøkt... Sikkert bare en justering på døren eller feil på pakninger.
Til Toppen Go down
Turbo smax
Big Freak
Big Freak

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 1:40 am

Er ikke helt enig i at S-max er bra støyisolert.. gikk fra volvo til s-max og holdt på å få sjokk Shocked men det er mulig at det er jeg som er kresen Rolling Eyes

Til trådstarter: Få sjekket den lille sideruten fremme.. flere som er plaget med vindsus derfra. Løses ved å lime den pånytt Wink
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 1:49 am

Turbo smax skrev:
Er ikke helt enig i at S-max er bra støyisolert.. gikk fra volvo til s-max og holdt på å få sjokk Shocked men det er mulig at det er jeg som er kresen Rolling Eyes

Til trådstarter: Få sjekket den lille sideruten fremme.. flere som er plaget med vindsus derfra. Løses ved å lime den pånytt Wink

Har du eller har prøvd facelift modellen? Ganske stor forskjell på den og forrige"modell"

Min 2011 modell er mer støvsvak en Volvo s40 som fattern hadde før. Det var en 2006 modell riktignok.
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 1:50 am

Turbo smax skrev:

Gikk i fra en 2007 Volvo til S-max, vil si at det var motsatt for meg. Mindre støy i S-maxen enn i Volvoen. Og S-maxen er en enda større bil, så jeg ble meget positivt overrasket.
Til Toppen Go down
Turbo smax
Big Freak
Big Freak

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 2:09 am

Nei har ikke prøvd facelift mod. Så den kan jeg ikke si noe om... gikk fra V70 til s-max, kan si det sånn det var en nedtur komformessig. Men men.. bilen er ellers flott Very Happy
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 2:18 am

Turbo smax skrev:
Nei har ikke prøvd facelift mod. Så den kan jeg ikke si noe om... gikk fra V70 til s-max, kan si det sånn det var en nedtur komformessig. Men men.. bilen er ellers flott Very Happy

Eneste jeg savner med min V70 er setene, som ja, er bedre en på maxen. Men det er vel det eneste jeg savner egentlig. Men setene i maxen er gode å sitte i de og!
Til Toppen Go down
Turbo smax
Big Freak
Big Freak

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 2:24 am

setene i v70 er fantastiske.. det jeg sliter litt med i s-max er at setene er så kort og/eller at man har dårlig støtte under knærne.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører EmptyLør Aug 13, 2011 9:21 am

Tonnymh84 skrev:
Turbo smax skrev:

Gikk i fra en 2007 Volvo til S-max, vil si at det var motsatt for meg. Mindre støy i S-maxen enn i Volvoen. Og S-maxen er en enda større bil, så jeg ble meget positivt overrasket.

Samme erfaring. Min far hadde en 2007 modell S40, selv med smalere dekkdim. så støyet det mer i den.

Volvo har verdens beste seter Punktum! :-)

Som relativt stor mann, 192 og 0,1 tonn marktrykk, så er heller ikke jeg helt fornøyd med Max setene.
Jeg blir gjerne litt sliten i øvre del av ryggen. Mulig jeg er for brei over skuldrene iforhold til setene. Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

Støy i dører Empty
PosteTema: Re: Støy i dører   Støy i dører Empty

Til Toppen Go down

Støy i dører
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-