Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Dårlige vindusviskere på ny bil?

Go down 
+4
Titanium-S
AreH
kenha
Keyless
8 posters
AvInnlegg
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

Antall Innlegg : 147

Dårlige vindusviskere på ny bil? Empty
PosteTema: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyOns Feb 02, 2011 2:20 am

Min vindusviskere tar dårlig i øvre del av viskerbladet. Har forsøkt å bøye litt på den men det har ikke blitt noe bedre. Den tar selvsagt unna regnvann, men så fort det kommer dritt som jeg vil spyle og viske av, så makter den ikke å ta bort møkka slik en ordentlig visker burde gjøre.
Min forrige S-Max hadde også dårlige viskere da den var ny. Da byttet jeg til svindyre Bosh viskerbladet og det ble mye bedre.

Flere som opplever dette på sine nye biler?
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 50

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyTor Feb 03, 2011 12:30 am

Helt enig.

Jeg synes også vindusspyleren er ganske dårlig, kjører man i 100 kommer spylerveska knapt på vindu og da blir det mye møkk i øvre del av vindu, mulig dette ikke er et vanlig problem og at det bare er jeg som har en dårlig spyler motor eller noe??
Til Toppen Go down
AreH
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 14

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyFre Feb 04, 2011 2:17 pm

Sliter med møkk i øvre del jeg og... HAr prøvd å justere litt på dysa, men det er liten eller ingen effekt. Skjønner nå at jeg må ta min til forhandleren og klage litt!
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyFre Feb 04, 2011 3:03 pm

Jeg hadde trodd at det er viskerbladet som var dårlig men det er kanskje spylerdysene som er problemet.
Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 35

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyFre Feb 04, 2011 8:07 pm

Jeg synes også at spylerdysene spyler dårlig.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyLør Feb 05, 2011 12:37 am

Spylerdysene er forferdelig dårlig syntes jeg. De sprer jo ikke væsken i det hele tatt, kun 4 konsentrerte stråler som treffer 4 punkter på ruta.

Volvo har veldig gode dyser, som forstøver væska over hele ruta. Jeg har kjøpt dysene som sitter på Volvo XC90. De passer ikke direkte, men skal prøve å få dem tilpasset til våren, når det blir arbeidtemperatur i garasjen igjen :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
tetreb
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 25

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyOns Feb 09, 2011 6:54 pm

Jeg er enig med derre, samme problem hos meg også Sad
Til Toppen Go down
rodfre
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyTir Mar 08, 2011 11:38 pm

Noen som har byttet spylerdyser? Vurderer selv å sette på samme dyser som jeg har på V70`n. Evt noen som vet diameteren på hullet i panseret? Har selv en 2008 Individual.

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyTor Mar 10, 2011 11:21 am

Jeg har Volvo XC90 dyser liggende. De er ihvertfall ikke Plug&Play. Ser ut som hullet i panseret på maxen er for lite.
Men jeg har ikke sett så nøye på dette ennå. Må bli vårtemraturer først så jeg får arbeidstemratur i garasjen. Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyMan Apr 04, 2011 10:41 am

Var og prøvekjørte nye Fokus her om dagen. Den bilen har virkelig blitt bra!!

Ford har til og med gitt denne bilen skikkelige spylerdyser, som faktisk sprer spylevæske utover vinduet.

Snakket med(en smågrinete) fyr hos Follo Autoco, om det var mulig å bestille disse ennå. Det var for tidlig sa han. Også sa han helt bestemt at disse ikke passet på S max.
Utifra humøret til denne figuret, stoler jeg ikke på svaret hans. Syntes det også var litt rart at han svarte så bastand nei på dette.

Så hvis noen av dere andre er innom en Ford forhandler en dag, så spør gjerne deleavdelingen om pris og om de vet dikkert at disse ikke passer på S max.

Jeg tror uansett at jeg skal bestille et par av dem, når det er åpnet for bestilling av deler til nye Fokus. Kan ikke koste rare summen vil jeg tro! Smile
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyMan Apr 04, 2011 5:47 pm

Tenker å prøvekjøre nye Focus jeg også. Dette blir nok en storselger.

Jeg har forøvrig vært hos forhandler og byttet vinduspussere. På garanti selvsagt. Ble mye bedre nå. Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyMan Apr 04, 2011 6:32 pm

Keyless skrev:
Tenker å prøvekjøre nye Focus jeg også. Dette blir nok en storselger.

Jeg har forøvrig vært hos forhandler og byttet vinduspussere. På garanti selvsagt. Ble mye bedre nå. Smile

De skulle ringe meg når stasjonsvogna var på plass. Må prøve den også.
Godt mulig den blir konebil her i gården når leasinga på Touranen går ut om et år.:-)

Hva var galt med viskerne dine? Hos meg er det spredningen av spylevæska som er problemet.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyTir Apr 05, 2011 12:18 am

Viskerne "tok" ikke alle plasser ved vinduet. Også plasser der spylerdysene maktet å spre spylerveska. Kunne sikkert vært fikset ved bende litt på pusserne men....
Til Toppen Go down
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax

Antall Innlegg : 61

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? EmptyTor Nov 01, 2012 11:04 pm

mine pusserblader var dårlige helt fra bilen var ny. Kjøpte nye blader først etter 3 år fra http://billigbilpleie.no/category/ford-s-max-06-2006/
Meget billig og veldig bra. Til og med regnsensoren begynte å fungere topp igjen. ANBEFALES!
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlige vindusviskere på ny bil?   Dårlige vindusviskere på ny bil? Empty

Til Toppen Go down

Dårlige vindusviskere på ny bil?
Til Toppen 
Side 1 av 1