Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Lysbryterstilling

Go down 
3 posters
AvInnlegg
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Lysbryterstilling Empty
PosteTema: Lysbryterstilling   Lysbryterstilling EmptySøn Jan 30, 2011 12:42 pm

Hei.
Jeg har et spørsmål ang stillingen på lysbryteren. Står den rett opp lyser LED lysene forran sterkt men det er ingen lys bak bilen. Vrir jeg bryteren en gang mot høyre lyser LED lysene forran svakere men lysene bak tennes. Kan noen si noe om reglene for lysene bak, er det påkrevd "kjørelys" bak? Jeg har selvfølgelig "auto" stillingen men greit å vite litt om de andre stillingnene.
Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Lysbryterstilling Empty
PosteTema: Re: Lysbryterstilling   Lysbryterstilling EmptySøn Jan 30, 2011 3:41 pm

Det er ikke påbudt med lys bak så lenge det er lyst ute mener jeg. Lysene bak vil slå seg på når det blir mørkere ute. Jeg kjører også med lysbryteren rett opp, liker at LED lysene lyser sterkt.
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Lysbryterstilling Empty
PosteTema: Re: Lysbryterstilling   Lysbryterstilling EmptySøn Jan 30, 2011 4:45 pm

Begynner bakysene å lyse når det er mørkt nok ute når bryteren står rett opp?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Lysbryterstilling Empty
PosteTema: Re: Lysbryterstilling   Lysbryterstilling EmptySøn Jan 30, 2011 5:10 pm

Når bryteren står rett opp lyser ledsene sterkest, men bare ledsene uansett om det er lyst eller mørkt ute.
Med bryteren rett opø tennes aldri baklysene heller, så jeg bruker aldri den innstillingen. Ikke noe særlig å kjøre uten baklys i tunneler.

Nye EU regler som kom i 2010, som sier at kjørelys ikke skal/trenger å være tent i dagslys.

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





Lysbryterstilling Empty
PosteTema: Re: Lysbryterstilling   Lysbryterstilling Empty

Til Toppen Go down
 
Lysbryterstilling
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: