Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Garantisak, eller ikke?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
rbh

Antall Innlegg : 1

Garantisak, eller ikke? Empty
PosteTema: Garantisak, eller ikke?   Garantisak, eller ikke? EmptyFre Jan 14, 2011 11:12 pm

Jeg kjøpte den aller første S-Max i Bodø, som ikke var forhåndsbestillt (Fikk ihvertfall den første registert i byen i sin tid). Bilen er nå 4,5 år, og akkurat passert 60.000 km

Rett før jul begynte jeg å merke at bilen var tyngre å starte, men hadde ikke tid å sette den på verksted. Nå har den vært der og de fant ut at den ene glødepluggen var ødelagt (skiftet begge siden, de var førsti gang). Prisen på selve pluggene var forsåvidt ikke dyrt 600 eks mva. Men regning kom på 3000 inkl moms.

Så til mitt egentlige spørsmål. Jeg mente at dette måtte være en garatisak. Verksmester sa at dette var en slite delså dette måtte jeg betale. Alle jeg har snakket med siden synes at det var rart at jeg måtte skifte glødeplugg alt nå. Noen mener at den bør holde minst 6-8 år

Burde jeg gå videre med dette å klage. Greit at det er en slite del,men slitedeler må holdeen stund de og... skifte glødeplugg hvert 60' km er vel litt drøyt

Noen andre meninger?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

Garantisak, eller ikke? Empty
PosteTema: Re: Garantisak, eller ikke?   Garantisak, eller ikke? EmptyLør Jan 15, 2011 12:44 am

Glødeplugger er vel litt samme som med batteriet. Ment og vare mange år, men kan plutselig streike.

Uten at jeg vet, ville jeg tenkt at en slik slitedel ikke automatisk dekkes av reklamasjonretten.

Kanskje ta en telefon til NAF? Der er det folk som kan alle lover og regler innen bil Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no

Garantisak, eller ikke?
Til Toppen 
Side 1 av 1