Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 DVD i nakkestøtter

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jan 13, 2011 1:35 am

Er lei av mine løse dvd spillere som festes til nakkestøttene.
Har derfor bestilt disse nakkestøttene:

http://www.xtrons.com/HEADREST-car-dvd/2x9-Digital-Screen-Headrest-DVD-player-with-zipper-cover-HD905.html

Disse kostet meg ca kr 2200,- inklusive frakt. Får de om få dager.

Har lest en del om disse spillerene ved det Britiske S-Maxforumet og de skal fungere imponerende bra. Den jeg har bestilt har 9" HD skjermer, spillkonsoller samt spill.
De monteres slik at ingen kabler blir synlig og de kobles sammen med bilen lydanlegg.

Skal poste noen bilder når de er montert.

Flere som har montert slike eller som vurderer å anskaffe?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jan 13, 2011 10:52 am

Jeg satt å leste om de selv på samme forumet igår.


Har du undersøkt hvordan de kobles Keyless?
Kan de styres via anlegget i bilen, siden de skal kobles til det, eller er det kun for lyden?


Kunne virkelig tenkt meg dem selv, men hvordan få du dem til den prisen? På nettsiden koster de 779,97$ pr stk. inkl. frakt.
Dvs. 4634kr + mva. Eller er jeg helt på jordet? Razz
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jan 13, 2011 12:12 pm

Jeg leverer de til en HiFI butikk for montering Very Happy . Det koster ikke mange kronene.
Men lyden kan iallefall styres fra rattet. Han skulle se på om det er mulig å bruke bilens skjerm som slave eller som avspiller. Jeg tviler på det siste.

På nettsiden så er prisen på 379,99$ hos meg iallefall. Surprised

Tror jeg er trukket ca 2200,- på min konto.

I skrivende stund så befinner de seg i Oslo ifølge sportrackingen. Imponerende raskt ettersom de sendes fra Hong Kong og jeg bestilte søndagen.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jan 13, 2011 12:49 pm

Etter hva jeg kan se så er det prisen pr. skjerm? Også 20 dollars i frakt. Også da mva. i tillegg. Hva betaler du for å få de ferdig montert? Hvilket veksted mlnterer for deg?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jan 13, 2011 2:23 pm

Nei, det er nok pr par. Om du går på "photo gallery" så er alt avbildet med 2 enheter som feks ledninger spillkonsoll etc.

Mva kommer nok i tillegg.

Jeg skal få de montert hos Planet HIFI i Trondheim

http://www.planethifi.no/shop/

Har tidligere benyttet Bilradiospesialisten, men erfaringene er så dårlig med de at jeg heller benytter Plenet HIFI.
Prisen vet jeg ikke ennå. Jeg skal betale etter medgått tid. Det tar ikke veldig lang tid. Tipper det vil koste ca 1000-1500.
Som jeg har skrevet her inne tidligere så er jeg misforsnøyd med lyden. Det er mulig jeg samtidig tar oppgraderingen på lyden. Dvs å bytte ut dørhøytalere m/diskant, samt en 10" sub. Focal over hele linja.
Men dette blir jo dyrt da... Rolling Eyes

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jan 13, 2011 3:37 pm

Ser nå at det står 2x9" på siden.
Gustig pris, hvis disse er så bra som de ser ut Smile


Tror jeg må bestille jeg også. Very Happy



Legg ut bilde av de med engang du har dem i hende da Keyless..
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyFre Jan 14, 2011 1:26 am

Skal love å gi både review og bilder Smile
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyLør Jan 15, 2011 2:05 am

Da har jeg fått pakken Smile

Nakkestøttene var en god del større enn de originale, men det var vel å vente ettersom det er 9" skjermer i de.
Ellers så er kvalitetsfølelsen helt ok.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyLør Jan 15, 2011 10:14 am

Keyless skrev:
Da har jeg fått pakken Smile

Nakkestøttene var en god del større enn de originale, men det var vel å vente ettersom det er 9" skjermer i de.
Ellers så er kvalitetsfølelsen helt ok.


Blder bilder bilder!

Veldig gjerne bilde av de ved siden av orginal støtte også :-)
Og montert i bilen :-)



Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyLør Jan 15, 2011 10:05 pm

MortenS skrev:
Keyless skrev:
Da har jeg fått pakken Smile

Nakkestøttene var en god del større enn de originale, men det var vel å vente ettersom det er 9" skjermer i de.
Ellers så er kvalitetsfølelsen helt ok.


Blder bilder bilder!

Veldig gjerne bilde av de ved siden av orginal støtte også :-)
Og montert i bilen :-)




Skal se om jeg får tatt noen bilder imorgen. Om ikke så tar jeg noen bilder etter montering på tirsdagen.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyTir Jan 18, 2011 5:02 pm

Gleder meg til bilder og referat Keyless! Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyOns Jan 19, 2011 3:21 am

Sorry, ble ingen bilder idag. Ble litt for travelt. Håper jeg får tid imorgen.

Men jeg har fått montert nakkestøttene. Har ikke fått mye tid til å prøve de idag men de virker helt ok. Men jeg synes de avgir litt skranglelyder ved skikkelig holkeføre. Håper at dette lar seg fikse på en eller annen måte.

Fikk også montert en 10" Focal sub. Heller ikke mye tid her til å prøve skikkelig. Men jeg har nesten konkludert med at man ikke blir fornøyd før alle høytalerelementer er skiftet ut. Synd når dette skal være et "premiumanlegg".
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyOns Jan 19, 2011 11:42 pm

Pokker, funker ikke BBCode tagg her inne? Forsøker å laste opp bilde men virker ikke som jeg lykkes...
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyOns Jan 19, 2011 11:46 pm

Men her er link til de bildene jeg fikk tatt idag. Ikke allverdens kvalitet på bilder men noe er det jo

Smile

https://2img.net/r/ihimizer/g/bilde1281.jpg/

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyFre Jan 21, 2011 2:49 pm

Se der ja!

Litt vanskelig å se utifra bildene, men hvordan ter de seg iforhold til resten av stolen?
Blir de seendes veldig store ut?

Styrer du de på noen måte via anlegget i bilen? Kan du velger du om lyden skal komme intert fra enhetene eller fra bilens høytalere?

Ledningene - hvordan ble de ført igjennom seteryggen?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyFre Jan 21, 2011 2:55 pm

Synes egentlig at nakkestøttene ikke ser malplassert og for stor ut selv om de originale er en del mindre.
Lyden kan spilles av via FM bånd og da kan lyden styres fra anlegget.
Ledningene føres ned igjennom nakkestøttefestene, og under stolen. Blir helt skjult.

Ellers så fungerer skjermene bra, men spillene er skikkelig dårlig. Fjernkontrollen er også en spillkonsoll så den blir litt omfattende og komplisert.

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyFre Jan 21, 2011 3:01 pm

Høres bra ut Smile

Hva måtte du gi for montering?

Har vært i kontakt med Oslo bilstereo, de kan montere. Men kunne ikke gi noen pris før jeg kom innom dem, så de fikk sett på bilen og utstyret som evt. skal monteres.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyFre Jan 21, 2011 3:18 pm

Jeg betalt 2500,- men det var inklusive monteringen for sub. Jeg tipper de bruker maks 2 timer for montering av nakkestøttene.
Til Toppen Go down
dagfs




Antall Innlegg : 2
Join date : 13.07.2011

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: jeg tenkte også på disse   DVD i nakkestøtter EmptyOns Jul 13, 2011 9:02 am

men hva mener du med at de "spillerne er skikkelig dårlige" ??
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyOns Jul 13, 2011 4:07 pm

Ikke spillerne...Spillene som følger med skjermen er dårlig :-) Ikke akkurat PS3 for å si det sånn.
Til Toppen Go down
dagfs




Antall Innlegg : 2
Join date : 13.07.2011

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: ahh, I see   DVD i nakkestøtter EmptyTor Jul 14, 2011 8:10 am

Keyless skrev:
Ikke spillerne...Spillene som følger med skjermen er dårlig :-) Ikke akkurat PS3 for å si det sånn.

Jeg har også lyst på slike og tenker på å gjøre det samme som deg. Hvordan er den "Overall" erfaring med de nå etter at du har hatt de i bilen en 6 mnd tid ? Fremdeles fornøyd og det fungerer bra ??

Vil du anbefale dette ? Måtte du betale moms i tillegg når du kjøpte dette?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter EmptyMan Jul 18, 2011 10:53 am

Husker ikke hvordan det er med mva... men tror jeg bare betalte et fortollingsgebyr på noen få kr.

Fremdeles veldig fornøyd og spillerne fungerer utmerket. Tror det egentlig er en spiller fra Sony. De blir hyppig brukt hos oss. 9" skjermen har også et godt bilde.

Er veldig godt å slippe disse løse kablene som de portable spillerne ha.
Til Toppen Go down
Sponsored content





DVD i nakkestøtter Empty
PosteTema: Re: DVD i nakkestøtter   DVD i nakkestøtter Empty

Til Toppen Go down
 
DVD i nakkestøtter
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: