Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Ingen respons ved trykk på gasspedal

Go down 
3 posters
AvInnlegg
montanus

Antall Innlegg : 2

Ingen respons ved trykk på gasspedal Empty
PosteTema: Ingen respons ved trykk på gasspedal   Ingen respons ved trykk på gasspedal EmptyTor Des 23, 2010 3:08 pm

Hei!

Jeg opplevde at S-MAXen min plutselig ikke responderte når jeg trykket på gassen. Den gikk kun på tomgangsturtall, selv om gassen ble trykket inn gjentatte ganger. Det var -15 grader ute og bilen hadde kjørt ca 100 meter i lav fart (ca 15-20 km/t). Det var ingen feilmeldinger. Jeg stoppet og startet motoren og da fungerte den som den skal igjen.

Jeg har hatt bilen i kun en ukes tid. Det er en tyskimportert 2.0 diesel, 2007 mod.

Noen som har liknende erfaringer? Og evt. vet hva som er feil?

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Ingen respons ved trykk på gasspedal   Ingen respons ved trykk på gasspedal EmptyFre Des 24, 2010 12:46 am

Har ikke erfart noe liknende.
Men jeg ville dratt innom en Ford forhandler, å fått dem til å lese ut feilkoder på bilen. Ligger det en feilkode der, så kan de forhåpentligvis si deg hva som har skjedd. Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
montanus

Antall Innlegg : 2

PosteTema: Re: Ingen respons ved trykk på gasspedal   Ingen respons ved trykk på gasspedal EmptyMan Des 27, 2010 1:18 pm

Var innom Fordverkstedet idag og de fant ingen feilkoder i loggen.

Det som har skjedd er at gasspedalen ikke har klart å kommunisere med motoren (det er jo elektronisk gasspedal) av en eller annen grunn. Litt skummelt hvis det kan skje når som helst. Nå skjedde det ikke lenge etter oppstart i kaldt vær, men hvis det oppstår under forbikjøring i 80-90 km/t er det værre...
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Ingen respons ved trykk på gasspedal   Ingen respons ved trykk på gasspedal EmptyMan Jan 03, 2011 11:57 am

Hørtes litt skummelt ut ja.

Verkstedet ville ikke gjøre noe med problemet?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
hege84

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Ingen respons ved trykk på gasspedal   Ingen respons ved trykk på gasspedal EmptyFre Aug 03, 2012 11:21 am

hadde samme problemet på min mazda 5.Skjedde gjentatte ganger og til slutt prøvde de å legge inn ny programvare og justere noen dyser.Da ble det borte Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Ingen respons ved trykk på gasspedal   Ingen respons ved trykk på gasspedal Empty

Til Toppen Go down

Ingen respons ved trykk på gasspedal
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Haifinne,men ingen nav!
» Ingen liv i Turbo, MAX 2500 O/min. 2.2 TDCI