Lager meg en egen tråd her jeg skal oppdatere med hva som skjer med min bil.
Eventuelle mangler og oppgraderinger.
Pr. 15.des. 2010
Bilen er 3mnd og rullet 5500km:
1)Dørlister på begge frontdører byttet.
Problem: Limet på baksiden hadde løsnet.
Etter rep: Som nye.
2) Vindusheismotor på førersiden byttet.
Problem: Lagde "gnisselyder"
Etter rep: Fungerer som den skal.
3) Webasto slår seg ikke på.
Problem: Funket ikke som den skal på timer. Får bare "tvangsstartet" den med
aktiv now.
Etter rep: Funker fortsatt ikke som den skal, selv ved nyladet batteri
4) Panserwire byttet:
Problem: Pansere gikk ikke i lås, vann hadde trengt seg inn i kabelen og fryst.
Etter rep: Fungerer(enn så lenge) som den skal. Tydelig at den oppdaterte versjonen av wiren også er dårlig.
5) Sprakelyder i høytalerne:
Problem. Har med ugjevne mellomrom hørt sprakelyder fra høytalerne, uavhendig om jeg har hørt på radio eller Spotify/Ipod via 3,5mm jack inngangen.
Etter verkstedbesøk: De kunne ikke høre noen sprakelyder. Har heller ikke selv hørt noe etter at den var inne.
6) Feil med el. barnelås.
Problem: Får noen ganger opp feilmelding i Converse, på el. barnesikring på bakdørene. Barnesikringen fungerer alikevel.
Etter verkstedbesøk: Prøvd å oppdatere programvaren, men fortsatt feil. Bryter og låser i dørene skal byttes.
7) Programmere bort den automatiske bakruteviskingen i revers.
Problem: Ønsker at denne bare skal viske når jeg vil, altså aldri.
Lett å glemme å skru av viskere forran, og da sveiper viskeren bak når man setter inn revers.
Etter undersøkning: Funksjonen kan ikke programmeres bort.
Løst? Ja. Nappet enkelt og greit ut sikringen. Får ingen feilmeldinger på dette, så det fungerer tilfredsstillende.
Formtilpasset bagasjeromsmatte/skålmatter:
Problem: Barnevogner gir fra seg nye sølevann, som man selvsagt ikke vil ha klint inn i teppene
Løst? Ford lager ikke matter til 7 seter, med siste seterad nedlagt. Totalt Latterlig!
Har til nå brukt en matte fra Biltema, men denne har ikke kanter, så søla renner utenfor matten.
Skal bestille uorginal matte fra Bjørkli AS. Denne er formtilpasset og med kanter.
9: Steinsprut
Problem: Har allerede fått steinsprut på hjulbuen forran bakhjulene. Kjent Ford/S max problem.
Løst? Ja. Kjøpte 3M beskyttelsesfolie, formtilpasset denne selv og la over området.
Ble bra og syntes kun på veldig kort avstand.
10) Musikksteaming.
Problem: Får plutselig ikke steamet musikk fra Iphone 4 lenger.
Inne på AUX menyen er valget for bluetooth overføring borte. Men jeg mistenker at dette har noe med Iphone og gjøre. Mener at problemet oppstod når jeg oppdaterte til nyeste iOs for noen uker siden. Får heller ikke valgt bluetooth overføring inne på Sprotify på telefonen lenger.
Løst: Nei, men heller ikke undersøkt dette med noen.