Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Feil/mangler/div med Morten sin max.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. EmptyOns Des 15, 2010 12:13 pm

Lager meg en egen tråd her jeg skal oppdatere med hva som skjer med min bil.
Eventuelle mangler og oppgraderinger.


Pr. 15.des. 2010
Bilen er 3mnd og rullet 5500km:

1)Dørlister på begge frontdører byttet.
Problem: Limet på baksiden hadde løsnet.
Etter rep: Som nye.

2) Vindusheismotor på førersiden byttet.
Problem: Lagde "gnisselyder"
Etter rep: Fungerer som den skal.

3) Webasto slår seg ikke på.
Problem: Funket ikke som den skal på timer. Får bare "tvangsstartet" den med aktiv now.
Etter rep: Funker fortsatt ikke som den skal, selv ved nyladet batteri

4) Panserwire byttet:
Problem: Pansere gikk ikke i lås, vann hadde trengt seg inn i kabelen og fryst.
Etter rep: Fungerer(enn så lenge) som den skal. Tydelig at den oppdaterte versjonen av wiren også er dårlig.

5) Sprakelyder i høytalerne:
Problem. Har med ugjevne mellomrom hørt sprakelyder fra høytalerne, uavhendig om jeg har hørt på radio eller Spotify/Ipod via 3,5mm jack inngangen.
Etter verkstedbesøk: De kunne ikke høre noen sprakelyder. Har heller ikke selv hørt noe etter at den var inne.

6) Feil med el. barnelås.
Problem: Får noen ganger opp feilmelding i Converse, på el. barnesikring på bakdørene. Barnesikringen fungerer alikevel.
Etter verkstedbesøk: Prøvd å oppdatere programvaren, men fortsatt feil. Bryter og låser i dørene skal byttes.

7) Programmere bort den automatiske bakruteviskingen i revers.
Problem: Ønsker at denne bare skal viske når jeg vil, altså aldri.
Lett å glemme å skru av viskere forran, og da sveiper viskeren bak når man setter inn revers.
Etter undersøkning: Funksjonen kan ikke programmeres bort.
Løst? Ja. Nappet enkelt og greit ut sikringen. Får ingen feilmeldinger på dette, så det fungerer tilfredsstillende.

Cool Formtilpasset bagasjeromsmatte/skålmatter:
Problem: Barnevogner gir fra seg nye sølevann, som man selvsagt ikke vil ha klint inn i teppene
Løst? Ford lager ikke matter til 7 seter, med siste seterad nedlagt. Totalt Latterlig!
Har til nå brukt en matte fra Biltema, men denne har ikke kanter, så søla renner utenfor matten.
Skal bestille uorginal matte fra Bjørkli AS. Denne er formtilpasset og med kanter.


9: Steinsprut
Problem: Har allerede fått steinsprut på hjulbuen forran bakhjulene. Kjent Ford/S max problem.
Løst? Ja. Kjøpte 3M beskyttelsesfolie, formtilpasset denne selv og la over området.
Ble bra og syntes kun på veldig kort avstand.


10) Musikksteaming.
Problem: Får plutselig ikke steamet musikk fra Iphone 4 lenger.
Inne på AUX menyen er valget for bluetooth overføring borte. Men jeg mistenker at dette har noe med Iphone og gjøre. Mener at problemet oppstod når jeg oppdaterte til nyeste iOs for noen uker siden. Får heller ikke valgt bluetooth overføring inne på Sprotify på telefonen lenger.
Løst: Nei, men heller ikke undersøkt dette med noen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
jhwprv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 21.03.2010

Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Re: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. EmptyTor Des 16, 2010 1:17 pm

Dette var interessant lesning. Jeg har en 2 mnd. gammel 2011 modell som har bare har gått i overkant av 1600 km.

Her er mine kommentarer:

6) El. barnelås
Jeg har akkurat samme problem med elektrisk barnelås. Får med ujevne mellomrom feilmeldingen "Child lock malfunction". Meldingen kommer kun når tenningen skrus på. Har hatt den inne til forhandler som ikke har klart å gjenskape feilen. Ser fra diverse nettforum at dette er en gjenganger. Jeg antar at det er en software-feil siden låsen fungerer som den skal. Tviler derfor på om bytte av låser løser problemet.

Cool Formtilpasset bagasjeromsmatte
Jeg fikk levert bilen med bagasjeromsmatten til Ford Focus som passer perfekt og har kanter.

9) Steinsprut
Har du skvettlapper bak? Jeg har dette montert både foran og bak, og har ikke merket noe ennå. Kanskje dette skyldes kort kjørelengde.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Re: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. EmptyTor Des 16, 2010 5:08 pm

Ja vet at Fokusmatten passer. Men petimeter som jeg er, så vil ikke ha at det skal stå Fokus på matta mi Razz Kall meg gjerne sær. hehe.
Men har som sagt kommet over en produsent som produserer "logofri" matte, tilpasset 7 seter med siste seterad nedslått.

Har skvettlapper forran. Hjelper nok noe, men ikke nok. Familien har hytte i Trysil, og vi har 7-8 km grusvei inn til hytta. Det er nok her steinspruten har kommet.
Kjører man aldri på grusvei er det nok ikke noe problem.
Skvettlapper bak hjelper vel ikke for mer enn kanskje noe mindre søle på bakvinduet, steinsprutproblemet er i forkant av bakre hjulbue.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Re: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. EmptyLør Des 18, 2010 4:02 pm

MortenS skrev:
Lager meg en egen tråd her jeg skal oppdatere med hva som skjer med min bil.
Eventuelle mangler og oppgraderinger.


Pr. 15.des. 2010
Bilen er 3mnd og rullet 5500km:

1)Dørlister på begge frontdører byttet.
Problem: Limet på baksiden hadde løsnet.
Etter rep: Som nye.

2) Vindusheismotor på førersiden byttet.
Problem: Lagde "gnisselyder"
Etter rep: Fungerer som den skal.

3) Webasto slår seg ikke på.
Problem: Funket ikke som den skal på timer. Får bare "tvangsstartet" den med aktiv now.
Etter rep: Funker fortsatt ikke som den skal, selv ved nyladet batteri

4) Panserwire byttet:
Problem: Pansere gikk ikke i lås, vann hadde trengt seg inn i kabelen og fryst.
Etter rep: Fungerer(enn så lenge) som den skal. Tydelig at den oppdaterte versjonen av wiren også er dårlig.

5) Sprakelyder i høytalerne:
Problem. Har med ugjevne mellomrom hørt sprakelyder fra høytalerne, uavhendig om jeg har hørt på radio eller Spotify/Ipod via 3,5mm jack inngangen.
Etter verkstedbesøk: De kunne ikke høre noen sprakelyder. Har heller ikke selv hørt noe etter at den var inne.

6) Feil med el. barnelås.
Problem: Får noen ganger opp feilmelding i Converse, på el. barnesikring på bakdørene. Barnesikringen fungerer alikevel.
Etter verkstedbesøk: Prøvd å oppdatere programvaren, men fortsatt feil. Bryter og låser i dørene skal byttes.

7) Programmere bort den automatiske bakruteviskingen i revers.
Problem: Ønsker at denne bare skal viske når jeg vil, altså aldri.
Lett å glemme å skru av viskere forran, og da sveiper viskeren bak når man setter inn revers.
Etter undersøkning: Funksjonen kan ikke programmeres bort.
Løst? Ja. Nappet enkelt og greit ut sikringen. Får ingen feilmeldinger på dette, så det fungerer tilfredsstillende.

Cool Formtilpasset bagasjeromsmatte/skålmatter:
Problem: Barnevogner gir fra seg nye sølevann, som man selvsagt ikke vil ha klint inn i teppene
Løst? Ford lager ikke matter til 7 seter, med siste seterad nedlagt. Totalt Latterlig!
Har til nå brukt en matte fra Biltema, men denne har ikke kanter, så søla renner utenfor matten.
Skal bestille uorginal matte fra Bjørkli AS. Denne er formtilpasset og med kanter.


9: Steinsprut
Problem: Har allerede fått steinsprut på hjulbuen forran bakhjulene. Kjent Ford/S max problem.
Løst? Ja. Kjøpte 3M beskyttelsesfolie, formtilpasset denne selv og la over området.
Ble bra og syntes kun på veldig kort avstand.


10) Musikksteaming.
Problem: Får plutselig ikke steamet musikk fra Iphone 4 lenger.
Inne på AUX menyen er valget for bluetooth overføring borte. Men jeg mistenker at dette har noe med Iphone og gjøre. Mener at problemet oppstod når jeg oppdaterte til nyeste iOs for noen uker siden. Får heller ikke valgt bluetooth overføring inne på Sprotify på telefonen lenger.
Løst: Nei, men heller ikke undersøkt dette med noen.

Hei,
Punkt 5 har jeg også opplevd 2 ganger, men begge gangene var når jeg hørte på DAB radio så jeg tenkte ikke så mye over det.
Men ulydene var en del høyrer enn det volumet opprinnelig var satt på så det var ganske ubehagelig.
Neste gang det skjer skal jeg bytte source og se om det fortsatt spraker, kanskje det er et problem med premium sound systemet?
Til Toppen Go down
oddvarv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 01.01.2011

Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Re: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. EmptyOns Jan 12, 2011 11:00 pm

Hei MortenS



Har du e-post adresse til Bjørkli AS, ønsker meg slik matte
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Re: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. EmptyTir Jan 18, 2011 5:21 pm

oddvarv skrev:
Hei MortenS



Har du e-post adresse til Bjørkli AS, ønsker meg slik matte


Hei Odd(var?)

Mailen til Bjørkli er: finntorget@automoto.no
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty
PosteTema: Re: Feil/mangler/div med Morten sin max.   Feil/mangler/div med Morten sin max. Empty

Til Toppen Go down
 
Feil/mangler/div med Morten sin max.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Mangler S-max-merket etter re-lakkering

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Feil og mangler ved ny bil-
Gå Til: