Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Krom detaljer fra Ebay.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
erlend
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 17

Krom detaljer fra Ebay. Empty
PosteTema: Krom detaljer fra Ebay.   Krom detaljer fra Ebay. EmptyMan Okt 18, 2010 1:20 pm

Kan noen av dere som har montert disse krom detaljene fra ebay svare på hvordan kvaliteten på disse er.
Er det virkelig slik at de festes utenpå lakken med dobbelsidig teip, eller må noen demonteres før de settes på?
Hvis de bare festes utenpå er det vel stor sjangs for at det samles dritt og fukt under som vil skade lakken over tid?
Aller helst ville eg hatt noe med "børstet alu look", noen som har sett noe slikt på nettet?
Til Toppen Go down
Abrakadabra
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 7

PosteTema: Re: Krom detaljer fra Ebay.   Krom detaljer fra Ebay. EmptyTir Okt 19, 2010 8:48 am

Uten at jeg har sett disse kromdetaljene som er på e-bay så vil jeg på det sterkeste fraråde å montere noe slikt på bilen selv.
Dette er pga. salt og dritt som vil samle seg og gi korrosjon av lakken.
Det skumle er at når salt og dritt får samle seg i små spalter som en gjerne får når en monterer slikt så oppstår det noe som heter spaltekorrosjon og det er noe du absolutt ikke vil ha på bilen din.
Stålet spises opp på null komma nix, og du får ingenting dekket på garantien siden du har utført modifikasjoner på egenhånd.

Fra Wikipedia: "Spaltekorrosjon oppstår i så trange sprekker at væska trenger inn, og at den blir stående i ro der. Denne typen korrosjon oppstår vanligvis innunder flenspakninger, nagle- og skruehoder og malingskanter osv."

Til Toppen Go down
erlend
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 17

PosteTema: Re: Krom detaljer fra Ebay.   Krom detaljer fra Ebay. EmptyTir Okt 19, 2010 9:30 am

Det er akkuratt det eg frykter vil skje.
Noen som har forslag til hvor de har folie til å "trekke" speil, grill o.l. med?
Eller er lakkering eneste alternativet som vil funke over tid?
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Krom detaljer fra Ebay.   Krom detaljer fra Ebay. Empty

Til Toppen Go down

Krom detaljer fra Ebay.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Chrome detaljer til S-Max