Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm

Go down 
+4
SES
ajohre
MortenS
underdog
8 posters
AvInnlegg
underdog
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  Empty
PosteTema: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyFre Sep 17, 2010 9:05 pm

Hei

Det er flere som skriver om dårlig kvalitet på lakk / mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm grunnet stensprut

Jeg kunne gjerne tenke meg noe mer info/tips dersom dere har fått utbedring av dette
- design feil ? eller dårlig lakk kvalitet ?
- garanti / reklamasjon ?

Jeg har en bil som nå er 4 år og jeg ser det samme. Lurer på om jeg kan kreve at Ford Norge tar dette på reklamasjon.
Jeg bruker Kverneland som service verksted.

mvh underdog
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyTir Sep 21, 2010 12:27 pm

Har allerede steinsprut på samme sted på min max, som kun er 2 uker gammel.

Jeg skal inn til Follo Autoco med den i neste uke, så de får se på det.
Syntes det er veldig rart at ikke denne bilen blir levert med transparent beskyttelsesfilm forran bakhjulene.
Mange andre bilmerker som leveres orginalt med det.

Skal først høre hva forhandler sier om dette. Om det evt. blir utbedret.
Så få dem, eller annet sted som driver med foliering til å legge 3M transparent beskyttelsesfilm.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
ajohre

Antall Innlegg : 3

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptySøn Jul 24, 2011 1:29 pm

Heisan

Har samme problemet på min 2010 mod ,lakken flasset av på kanalskjørtene etter bare 5000 km ,dette ble fikset av Arendal Auto, der eg kjøpte den ny,satte deretter på skvettlapper . Men det hjalp lite mhh til lakkslitasjen på hjulbuene bak.Dette MÅ være ein reklamasjonssak, skal ta det opp med Arendal Auto på førstkommende service

Eg kommer til og kreve ommlakkering av slitte partier, og deretter må det legges på beskyttelsesfilm av forhandler.
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 65

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyTor Apr 19, 2012 10:51 pm

Noen som vet hvor man kan få kjøpt klar folie som man kan legge på de utsatte stedene på bilen hvor disse slitasjeskadene oppstår?

Har tidligere kjøpt klar 3M folie (rull) på Torshov bilrekv og lagt på dørterskler bak, men er nå på jakt etter litt større ark eller rull som kan tilpasses bakre/nedre del av dørene/hjulbue? Kontaktet en firma i Oslo som skal ha kr 5.500 for jobben inkl sideskjørtene på min Titanium S Crying or Very sad

Ser på nettet at det finnnes noe som heter lamin-x i større ark, men finner bare farget folie. Ser også på You tube og nettet at dette er store greier i USA, mange gode filmsnutter hvordan legge på, men lite her på berget
Til Toppen Go down
AreH
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 14

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyFre Mai 11, 2012 12:40 pm

Hei!
Drar opp denne tråden, selv om den begynner å bli gammel...
Jeg sliter med dette på min 2011 S-max, og har nå vært hos forhandler i Molde for å få dette utbederet. Han tok bilde, og skulle sende inn til Ford, men hadde liten tro på at dette var en reklamasjonssak... Hva har skjedd i sakene til dere over? Fikk dere dette utbedret på garanti?

Har jo skjønt at selv om S-Max'en, etter min mening, er aller finest i sort, er ikke dette den mest "vennlige" fargen :-)
Til Toppen Go down
Nabon
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 38

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyLør Mai 12, 2012 11:07 am

Hentet ut en 2012 modell for ikke lenge siden. Kjørt 2500km nå og det er flust av hvite prikker på bakre hjulbue etter steinsprut... Fikk dog beskjed fra forhandler om at dette var en svakhet og at han anbefalte oss å få satt på klarfolie i det området som er verst. Det jeg synes er litt rart er at Ford ikke har produsert skvettlapper som kanskje kan hjelpe mot dette problemet. Eller er det bare lille Norge som har problemer med dette kanskje? Smile
Det finnes jo skvettlapper til Smax, det er ikke det, men det finnes ingen som passer 100% uten modifikasjoner på titanium S stylingen...
Kommer nok til å legge på klarfolie snart for å ikke forverre skaden, så får jeg heller ha det slik noen år før jeg lakkerer opp buen på nytt...
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyLør Jul 28, 2012 10:52 pm

Fekk skriki meg til å få lakkering av hjulbuer sammt bakdører på garanti. la på 3M plast etterpå.Skvettlapper hadde ingen effekt.
Til Toppen Go down
Winterburn2000

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyTor Mar 27, 2014 12:27 am

Hei, jeg er ny på forumet, og har helt ærlig ikke vist at det har funtes forum som dette..
Vi har en Smax 2012 modell som har snart gått 100000 km.. her har jeg slitt med unormal lakk slitasje siden bilen har vært ny, og har utallige gang vært innom fort for og fått dette ordnet, både forhandler i oslo hvor jeg kjøpte bilen, samt kverneland bil i Trondheim og Melhus bil i Trondheim.
Det er blankt avslag hos alle.. til og med snakket direkte med Ford om dette, men de nekter... derfor lurer jeg da på .. Dere som har fått dekt og ordnet det, kansje spesiellt KJESK .. hvilken forhandler brukte du ? Kan jeg referere til deg? Du har tyderligvis mer troverdige krokodilletårer enn hva jeg har ...
Til Toppen Go down
Winterburn2000

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  EmptyTor Mar 27, 2014 1:14 am

kjesk skrev:
Fekk skriki meg til å få lakkering av hjulbuer sammt bakdører på garanti. la på 3M plast etterpå.Skvettlapper hadde ingen effekt.
Send meg gjerne PM, om du ikke ønsker og oppgi forhandler . =)
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm    Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm  Empty

Til Toppen Go down

Mye lakkslittasje på bakre hjulbue/skjerm
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakre eksospotte