Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Vinterdekk, hvilken dimensjon?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
jahnep




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.09.2010

Vinterdekk, hvilken dimensjon? Empty
PosteTema: Vinterdekk, hvilken dimensjon?   Vinterdekk, hvilken dimensjon? EmptyLør Sep 11, 2010 7:29 pm

Ny S-Max i komminga. Blir levert i november. Har bestilt Trend 140HK manuell med passe x-tra utstyr. Vet PS er kampanje nå, men ville heller ha rabatt enn automat. Ble ei grei pakke. Men må kjøpe vinterdekk. Satser på alu-felger. Std. dim på dekk er 215/60-16. Forhandler anbefaler samme på vinterdekk også. Men jeg er litt lysten på noe smalere på vinteren - f.eks. 205/65-16 (antar 195/65-16 er i snaueste laget). Fremkommelighet og pris er stikkord. Så da er spørsmålet fra en nykommer til de erfarne... Hva bør jeg satse på?
Til Toppen Go down
Edorf
Normal Freak
Normal Freak
Edorf


Antall Innlegg : 16
Join date : 16.04.2008
Age : 62
Bosted : Tromsø

Vinterdekk, hvilken dimensjon? Empty
PosteTema: Re: Vinterdekk, hvilken dimensjon?   Vinterdekk, hvilken dimensjon? EmptyLør Sep 18, 2010 11:24 pm

Styr unna Conti (Viking), slipper pigger som en hund røyter. Gå for Nokian med eller uten pigg. S-Max er såpass tung at disse er ideelle for denne bilen.
Til Toppen Go down
jahnep




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.09.2010

Vinterdekk, hvilken dimensjon? Empty
PosteTema: Re: Vinterdekk, hvilken dimensjon?   Vinterdekk, hvilken dimensjon? EmptySøn Sep 19, 2010 6:51 pm

Jepp, Nokian er bra. Kjører det selv på bilen jeg har nå. Men dette med bredde, da...? På 16" dekk. 205 eller standard 215?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Vinterdekk, hvilken dimensjon? Empty
PosteTema: Re: Vinterdekk, hvilken dimensjon?   Vinterdekk, hvilken dimensjon? EmptyTir Sep 21, 2010 12:23 pm

Jeg har bestilt Nokian Hakka R i dim. 225/50/17". Har på tidligere biler kjørt på ContiViking og vært veldig fornøyd, men lysten på å prøve noe nytt Smile

Disse får knallkritikk på snå/is, men ikke fullt så bra på vått.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





Vinterdekk, hvilken dimensjon? Empty
PosteTema: Re: Vinterdekk, hvilken dimensjon?   Vinterdekk, hvilken dimensjon? Empty

Til Toppen Go down
 
Vinterdekk, hvilken dimensjon?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: