Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Bagasjeroms gardin

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Bundy

Bundy

Antall Innlegg : 4

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyTor Aug 26, 2010 10:11 pm

Er S-Max 2006 eier og har akkurat bestilit en ny S-Max 2011 Titanium.
Vet noen hva denne bagasjeromsgardin til 1700 kroner er? Er det en fasmontert vertikal gardin, og er dette mulig på en 7 seter... Question
Til Toppen Go down
Snabron
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyFre Aug 27, 2010 3:09 pm

Bundy skrev:
Er S-Max 2006 eier og har akkurat bestilit en ny S-Max 2011 Titanium.
Vet noen hva denne bagasjeromsgardin til 1700 kroner er? Er det en fasmontert vertikal gardin, og er dette mulig på en 7 seter... Question

Den er ikke fastmontert. Det vil være festepunkter i taket over dørene bak 1. rad (førerraden) og bak 2. rad (passasjerraden) og ditto i dørken under dørene. Langs toppen av nettet er det ei horisontal, sammenleggbar stang som felles ut og hukes inn i festene i taket på hver sin side av bilen. I bunnen av nettet er det ei liknende stang, og denne har belter med kroker som han hekter ned i festene i gulvet på hver sin side. I selve nettet er det ei "luke" slik at du kan føre gjennom sikkerhetsbeltet til midtsetet på andre rad.

Nettet kan altså monteres på to steder (bak forsetene eller bak andre seterad). Dersom den tredje seteraden skal brukes tar du ganske enkelt ned hele nettet.

Jeg vil si at dette er et absolutt must medmindre du aldri kjører med last -- den uskyldige lille dingsen du har liggende i bagasjerommet blir til noe helt annet den dagen du må panikkbremse.
Til Toppen Go down
Bundy

Bundy

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyFre Aug 27, 2010 9:35 pm

Takk for info og god beskrivelse! Hørtes lovende ut. Er vel fornuftig å ha ja. Er festepunktene i taket av god kvalitet og ok utseende/"look"?
Til Toppen Go down
Snabron
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyMan Aug 30, 2010 1:18 pm

Bundy skrev:
Takk for info og god beskrivelse! Hørtes lovende ut. Er vel fornuftig å ha ja. Er festepunktene i taket av god kvalitet og ok utseende/"look"?

Festepunktene i taket er utfresinger i selve karosseriet, og sterkere enn det kan det vel ikke bli. Det er små skyvbare lokk av tilsynelatende god plastkvalitet foran festene, så det hele ser veldig bra ut.
Til Toppen Go down
Bundy

Bundy

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyOns Sep 01, 2010 11:04 pm

Ok. Takk igjen :-)
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin

Antall Innlegg : 45

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyOns Feb 23, 2011 12:37 am

For meg som skal kjøre med barnevogn, sportsutstyr og gudene vet hva som ungene drasser på så er dette et "must". Har ingen planer om å oppleve at sakene deres hagler forover når jeg må nødbremse, og det er vel lite som frister mindre enn å få skiene til 3-åringen i bakhodet. :p Så nå skal jeg kjøpe et nett så fort jeg får tak i, har planer om å kjøpe det som ligger til salgs her.
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 39

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyLør Feb 26, 2011 10:27 pm

Høyrdes meget fornuftig ut ha. Har alltid vært skeptisk til høg pakking i bagasjerommet. Veit dokke om festepunktene Ligger klart i taket som standard, slik det er berre å få kjøpt denne bagasjegardinen og montere dette sjølv, eller må ein inn på verksted og ettermontere festene i taket?
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin

Antall Innlegg : 45

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin EmptyLør Feb 26, 2011 10:44 pm

Jeg tror i alle fall at jeg må få ettermontert, for jeg finner ikke festepunktene i min bil. Må bare finne ut hva gildet koster først, for jeg SKAL ha mulighet til å kunne pakke høyt uten å bekymre meg.
Til Toppen Go down
Sponsored content

Bagasjeroms gardin Empty
PosteTema: Re: Bagasjeroms gardin   Bagasjeroms gardin Empty

Til Toppen Go down

Bagasjeroms gardin
Til Toppen 
Side 1 av 1