Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Lær eller alcantara?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Snabron
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

Lær eller alcantara? Empty
PosteTema: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? EmptyFre Apr 23, 2010 3:57 pm

Jeg er på nippet til å bestille meg en ny S-Max (kommer til å poste specen i en separat tråd).

Jeg kommer til å velge Titanium X-pakken, og da kan jeg velge mellom alcantara og skinn. Det synes jeg er et vanskelig valg.

Vi har tre barn (2, 4 og Cool, og da har det en del å si at trekket er enkelt å holde rent. Fordel skinn, men alcantara er formodentlig ganske mye bedre enn stoffseter?

Så er det varme og kulde og svette og slikt. Når det er minus 20 her i Trondheim, vil jeg da fryse meg fordervet i et skinnsete? Og på en solfylt sommerdag, vil jeg da svi av meg huden og dessuten klistre meg fast til det samme setet? Det skal også legges til at jeg *tror* svart er den eneste aktuelle skinnfargen, siden det andre nye alternativet er ei blåfarge som jeg stiller meg litt tvilende til. Og svart vil som kjent ikke absorbere så rent lite sollys.

Noen som har erfaringer eller meninger om dette?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? EmptyOns Apr 28, 2010 10:37 am

Har du bestilt ennå? Jeg skal straks også bestille ny S-max.

Skal ha Titanium utgaven, fordi jeg trenger bakkeklaring.(desverre)
Eksteriør stylingpakken på X bygger ganske mye ned, og det passer dårlig på dårlig hyttevei..

Jeg går for skinn/alcantara. Har dette i min Vw Passat 2007 nå, og liker denne kombinasjonen veldig godt.
Hvis man inpregnerer alcantaraskinnet blir det også veldig lett å holde rent.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
VJK
Normal Freak
Normal Freak
VJK

Antall Innlegg : 13

PosteTema: Re: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? EmptyMan Mai 03, 2010 2:36 pm

Jeg har både eksteriør stylingpakken og sportsfjæring og kjører masse på ekstremt dårlige hytteveier. Har aldri vært nedi med bilen. Lær eller alcantara? Icon_biggrin

Enig i at skinn/alcantara er en fin kombinasjon med barn. Bare skinn blir enten veldig kaldt eller bare klamt.
Til Toppen Go down
Snabron
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

PosteTema: Re: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? EmptyTir Mai 04, 2010 10:26 am

MortenS skrev:
Har du bestilt ennå? Jeg skal straks også bestille ny S-max.

Skal ha Titanium utgaven, fordi jeg trenger bakkeklaring.(desverre)
Eksteriør stylingpakken på X bygger ganske mye ned, og det passer dårlig på dårlig hyttevei..

Jeg går for skinn/alcantara. Har dette i min Vw Passat 2007 nå, og liker denne kombinasjonen veldig godt.
Hvis man inpregnerer alcantaraskinnet blir det også veldig lett å holde rent.

Ja, det ble skinn/alcantara til slutt.

Bestilt for 7 dager siden og bygget på fabrikken i går. Det går unna. Men transporttiden til Norge er vel på en del uker.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? EmptyTir Mai 04, 2010 11:27 pm

VJK - Høres bra ut, for da er sjansen ennå mindre for at jeg slår nedi som ikke har eksteriørpakka.
Skal også ha avtakbart hengerfeste, og ønsker ikke noen uorginal løsning som jeg ser noen har lagd seg for å få hengerfeste med eksteriør styling pakka.

Snabron - Bestilte meg ny S-Max igår jeg. Håper min også blir satt sammen like fort som din.
Kan vel ikke ta så lantg tid fra Genk til Drammen vel...
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
VJK
Normal Freak
Normal Freak
VJK

Antall Innlegg : 13

PosteTema: Re: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? EmptyFre Mai 07, 2010 4:19 pm

Bestilte min med avtagbart hengerfeste. Dette klarte ikke fabrikken å levere, så Bilia monterte det i etterkant. Ser ok ut, selv om de måtte skjære to hull i diffuseren.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Lær eller alcantara?   Lær eller alcantara? Empty

Til Toppen Go down

Lær eller alcantara?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Seter i stoff, skinn eller alcantara?