Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Engine malfunction

Go down 
4 posters
AvInnlegg
randulfsmåfix
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 8

Engine malfunction Empty
PosteTema: Engine malfunction   Engine malfunction EmptyTir Apr 06, 2010 4:37 pm

Har S-max 1,8 125HK fra mai 2007.

På vei hjem fra vinterferie foretok jeg en forbikjøring av en lastebil(heldigvis der det var 2 felt i min retning). Etter at jeg la meg ut, fikk jeg "Engine Malfunction" og motoren ga liten effekt. Kjørte av veien ved første anledning og skrudde av motor. Nå jeg så startet igjen, var alt som normalt.

På vei til påskeferie skjedde akurat det samme. Denne gangen også der det var 2 felt i min retning. Måtte legge meg bak lastebilen jeg skulle forbi, og stoppet motor i fart, og startet igjen. Også denne gangen fikk jeg igjen full effekt. Takker stort for at dette ikke skjedde ved vanlig forbikjøring i motsatt kjørefelt. Det kunne ha utfallet ha blitt fatalt.

Ellers sliter jeg med varmetråder som kun virker på deler av frontruta, dieselvarmer som ikke kan brukes når det er kuldegrader, for da tappes batteriet, takgrind som riper opp lakken og fører til rust og bakluke som "låser seg".

Har aldri hatt så mye problemer med en bil før. Dette er min første nye bil, og tidligere har jeg hatt 10-18 år gamle biler som bare har gått og gått og gått.
Til Toppen Go down
Richard
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 22

Engine malfunction Empty
PosteTema: Re: Engine malfunction   Engine malfunction EmptyMan Apr 12, 2010 4:24 pm

Det høres akkurat ut som det jeg fikk på min forrige mondeo. Men det kom i forbindelse med diesel tunning box.
Hvis jeg justerte denne for høyt, skjedde akkurat det samme, motoren kutter ved sterkt pådrag.
Det bilen gjør er at den går i "nød modus", ettersom den merker at noe ikke er helt som det skal.

Hvis ikke bilen din er trimmet, så er det kanskje noe i motorstyringen som er i utakt.

Sjekk om bilen er tuklet med av andre enn deg, dette vil Ford se på diagnosen sin.
Til Toppen Go down
Snabron
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 20

Engine malfunction Empty
PosteTema: Re: Engine malfunction   Engine malfunction EmptyTir Apr 13, 2010 10:13 am

Få den booket inn på verksted før garantien går ut. Feil som er meldt før garantien går ut er forhandleren pliktig til å følge opp også etter at garantitiden har gått ut.

Når det gjelder frontruta skal forhandleren bytte uten spørsmål, for dette er en veldig vanlig feil (jeg er på min fjerde frontrute nå, og det ser endelig ut til at de har fått bukt med problemet). Ta gjerne et bilde innenfra på en dag der du har mye dugg på ruta, slik at stripene vises godt, og vis det fram til forhandleren.
Til Toppen Go down
Hendrix1
Little Freak
Little Freak
Hendrix1

Antall Innlegg : 9

Engine malfunction Empty
PosteTema: Re: Engine malfunction   Engine malfunction EmptyTir Apr 13, 2010 4:13 pm

Jeg har en frontrute som litt i overkant av halvparten av varmetråene virker på. Er det noe Ford garantil på dette? Har 2007 modell som er importert privat fra Tyskland, så jeg kan jo ikke gå mot en forhandler...
Til Toppen Go down
randulfsmåfix
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 8

Engine malfunction Empty
PosteTema: Re: Engine malfunction   Engine malfunction EmptyTir Jun 01, 2010 2:21 pm

Jfr. tidligere post av meg, har bilen byttet noen dyser, og feilen med "engine malfunction" har ikke vist seg igjen. Dog har jeg ikke kjørt noe særlig etter at det ble fikset.

Har hatt bilen på NAF garantiutløps test. De fant ingen feil utover det jeg selv visste om.

Skal få ny frontrute, ettersom den varmen i den gamle ikke fungerer slik den skal. Går på garanti.
Til Toppen Go down
Sponsored content

Engine malfunction Empty
PosteTema: Re: Engine malfunction   Engine malfunction Empty

Til Toppen Go down

Engine malfunction
Til Toppen 
Side 1 av 1