Har S-max 1,8 125HK fra mai 2007.
På vei hjem fra vinterferie foretok jeg en forbikjøring av en lastebil(heldigvis der det var 2 felt i min retning). Etter at jeg la meg ut, fikk jeg "Engine Malfunction" og motoren ga liten effekt. Kjørte av veien ved første anledning og skrudde av motor. Nå jeg så startet igjen, var alt som normalt.
På vei til påskeferie skjedde akurat det samme. Denne gangen også der det var 2 felt i min retning. Måtte legge meg bak lastebilen jeg skulle forbi, og stoppet motor i fart, og startet igjen. Også denne gangen fikk jeg igjen full effekt. Takker stort for at dette ikke skjedde ved vanlig forbikjøring i motsatt kjørefelt. Det kunne ha utfallet ha blitt fatalt.
Ellers sliter jeg med varmetråder som kun virker på deler av frontruta, dieselvarmer som ikke kan brukes når det er kuldegrader, for da tappes batteriet, takgrind som riper opp lakken og fører til rust og bakluke som "låser seg".
Har aldri hatt så mye problemer med en bil før. Dette er min første nye bil, og tidligere har jeg hatt 10-18 år gamle biler som bare har gått og gått og gått.