| panserwire har røket.... | |
|
+5Snabron MortenS Dalaxy Xcedos Turbo smax 9 posters |
Av | Innlegg |
---|
Turbo smax Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 26.11.2009
| Tema: panserwire har røket.... Søn Feb 21, 2010 6:33 pm | |
| Skulle "en tur under" panseret i dag. Men da jeg skulle lukke panseret igjen ville det ikke gå i lås... det viste seg at wiren har røket en plass mellom låsen og håndtaket inni bilen, så nå går ikke panseret i lås . Noen som har tips om hva jeg kan gjøre, evt hvordan man når wiren feks fra undersiden av bilen . Alle tips mottas med stoooor takk Bilen er en S-Max 06mod 2.5T | |
|
| |
Xcedos
Antall Innlegg : 2 Join date : 13.08.2009
| Tema: Re: panserwire har røket.... Søn Feb 21, 2010 10:25 pm | |
| Usikker om det er svar på ditt spm, men:
Hadde samme problem på min 2008 Galaxy, hver gang det ble kaldt (under - 10 gr) fikk jeg ikke igjen panseret da det virket som om panserwire var røket. Etter par turer til Ford verkstedet, byttet de til ny type wire som har en bedre isolering. Etter det har jeg aldri hatt problem.. | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Feb 22, 2010 12:44 pm | |
| Hmmm... høres ikke så dumt ut det der. Det er jo under 10minus her nå så det er jo mulig at det er dette som er problemet. Venter på telefon fra Ford i Bodø, skal jammen spørre dem om dette. Tusen takk for tipset | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Feb 22, 2010 8:25 pm | |
| Ford i Bodø hadde som vanlig ikke peiling på hva problemet kunne være, heller ikke på om det hadde kommet noen "ny" wire med bedre isolering... Det er jo liten vits å bruke 3000kr på å få skiftet/reparert wire´en og så dukker problemet opp igjen . Hvor var det du fikk ordnet dette? Husker du hva problemet egentlig var?? var det frost og kan man eventuelt tine opp "problemområdet"?? | |
|
| |
Dalaxy Normal Freak
Antall Innlegg : 19 Join date : 13.08.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: panserwire har røket.... Ons Mar 10, 2010 4:44 pm | |
| Har hatt liknande problem på min Galaxy MK3, og det er jo for såvidt same panser/system. Men hos meg verkar det som om wiren frys inne i glidestrømpa - ei overnatting i garasja gjer trikset for meg. Har sett på Galaxy-forumet at nokon har fyllt strømpa med WD40, og aldri hatt problem sidan. | |
|
| |
Xcedos
Antall Innlegg : 2 Join date : 13.08.2009
| Tema: Re: panserwire har røket.... Søn Mar 14, 2010 10:07 pm | |
| Jeg fikk utført det hos Follo Autoco A/S, Ford forhandler i Ski / Akershus. Servicemottaket sa at det er en bedre isolerende "strømpe" på ny type wire. | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
| Tema: Re: panserwire har røket.... Ons Mar 31, 2010 1:46 am | |
| Beklager sent svar, men takk for hjelpen. Det viste seg at en natt i garasjen giorde susen Skal prøve å "fylle" strømpen med wd40 eller noe lignende, orker ikke å betale 3500kr for å bytte til ny type wire... | |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Nov 29, 2010 1:54 pm | |
| Tar opp denne tråden igjen.
Ford har ennå ikke klart å fikse dette problemet! Ganske utrolig. Har ikke hatt slike problemer på noen av de andre nyere bilene jeg har eid(NonFord). Bare på....holde deg fast..... en 1987 modell FORD Sierra!. Min første bil for 10-11 år siden.
På min 2011 modell S max har jeg akkurat det samme problemet som dere over her beskriver. Satte på litt varme i garasjen, så ble den fin igjen.
Men hva når/hvis dette skulle skjer på hytta i Trysil i minus 30 grader? Uten mulighet for å tine bilen. Kan man stole på at "sikkerhetslåsen" holder igjen panserer i å fly opp på motorveien?
S max har jo i tillegg latterlig liten spylevæske tank, så med denne saltsuppa vi gjerne kjører i her på østlandet, så må det fylles flittig. | |
|
| |
Snabron Normal Freak
Antall Innlegg : 20 Join date : 06.01.2009
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Des 06, 2010 12:55 pm | |
| Hadde samme problemet nå i helga. Skulle fylle på spylevæske, og med varm motor og etter litt lirking med spaken klarte jeg å få opp panseret. Men så ville det ikke gå i lås da jeg slapp det ned igjen. Kjørte Trondheim - Tynset tur retur med panseret på sikkerhetslåsen, og det fungerte i og for seg greit det. Da jeg kom tilbake til Trondheim i går kveld, motoren var varm og det var blitt milde -4C, så klikket panseret pent på plass igjen. Men det blir nok en tur til Kverneland Bil snart, ja. | |
|
| |
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Des 06, 2010 4:54 pm | |
| Hvilken årmodell har du Snabron?
Jeg ar snakket med en teknikker hos Ford Motor Norge. Han syntes det var veldig rart at jeg hadde dette problemet på min 2011 modell. Men har kunne ikke si noe sikkert om jeg hadde den "oppgraderte" versjonen av panserwiren. Bestilt time hos Follo Autoco for å få byttet denne. Jeg skal ha bekreftet fra dem, når de har demontert wiren, om det er den gamle eller nye typen. Hvis det er den nye, er det latterlig..! | |
|
| |
erlend Normal Freak
Antall Innlegg : 17 Join date : 15.11.2009 Bosted : Bryne
| Tema: Re: panserwire har røket.... Tir Des 07, 2010 10:28 am | |
| Eg fikk byttet wiren på min 2007 model forrige vinter, på garantien. | |
|
| |
| Tema: Re: panserwire har røket.... Tir Des 07, 2010 11:11 am | |
| - erlend skrev:
- Eg fikk byttet wiren på min 2007 model forrige vinter, på garantien.
Ja det er byttes mange av disse. Alle på garanti, siden Ford skal ha kommet med en forbedret versjon. Vet du om du har fått den nye bedre isolerte versjonen Erlend? For hvis den nye wiren har eksistert så lenge så må jo den være montert på min 2011 modell også. | |
|
| |
Snabron Normal Freak
Antall Innlegg : 20 Join date : 06.01.2009
| Tema: Re: panserwire har røket.... Ons Des 08, 2010 5:58 pm | |
| - MortenS skrev:
- Hvilken årmodell har du Snabron?
Jeg ar snakket med en teknikker hos Ford Motor Norge. Han syntes det var veldig rart at jeg hadde dette problemet på min 2011 modell. Men har kunne ikke si noe sikkert om jeg hadde den "oppgraderte" versjonen av panserwiren. Bestilt time hos Follo Autoco for å få byttet denne. Jeg skal ha bekreftet fra dem, når de har demontert wiren, om det er den gamle eller nye typen. Hvis det er den nye, er det latterlig..! 2010-modell, bygd i juni i år. | |
|
| |
erlend Normal Freak
Antall Innlegg : 17 Join date : 15.11.2009 Bosted : Bryne
| Tema: Re: panserwire har røket.... Tor Des 09, 2010 11:15 am | |
| De sa det var den nye typen ja. Har heller ikke hatt problemer med det siden. | |
|
| |
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Des 13, 2010 1:21 pm | |
| Da har min bil vært inne å fått byttet panserwire. Så da kan jeg bekrefte at den "oppgraderte" panserwiren er like dårlig som den første utgaven. For min bil hadde allerede den oppgraderte. Utrolig dårlig at den ikke tåler vanlig bilvask(ikke maskin vask, gud forby) engang før den fryser igjen. Håper jeg hadde en "mandagsmodell" av wiren | |
|
| |
BVika Normal Freak
Antall Innlegg : 21 Join date : 24.04.2011 Age : 43 Bosted : Gjerstad
| Tema: Re: panserwire har røket.... Man Apr 25, 2011 11:47 am | |
| Dette problemet har jeg hatt på alle mine S-Max'er.. Men for all del folkens. Trenger da ikke gå på verksted for alt? Er jo en grei jobb å bytte denne.. Koster meg kanskje 500 å bytte den? | |
|
| |
Richard Normal Freak
Antall Innlegg : 22 Join date : 14.01.2010 Bosted : Bergen
| Tema: Re: panserwire har røket.... Tir Aug 23, 2011 12:05 am | |
| Dette fikser Ford gratis, så det er bare å levere inn.
| |
|
| |
cs erlend Normal Freak
Antall Innlegg : 16 Join date : 22.03.2011 Bosted : Vinterbro
| Tema: Re: panserwire har røket.... Søn Feb 05, 2012 9:34 pm | |
| Har erfart det samme i helgen. Paserwire frosset og umulig å få opp panser. Normalt overkommelig når man kan sette bilen i garasjen, men ikke på helgetur til hytta ! Lørdag morgen: -30 grader, og min 2008 dieselpurke med automat var ikke særlig interessert i å starte. Panser frosset, og håndtaket ryker når man prøver å bruke det i minus 30. For å toppe det hele gikk elektronikken i vranglås med bl.a startsperre aktiv når batterispenningen ble lav nok under kinningen. Batteriet fikk jeg ladet via en "raggarkobling" med batterilader på 12V uttaket i bagasjerom, men elektronikkfeilene fikk jeg ikke bort siden jeg ikke fikk åpnet panser og koblet fra batteri. Falch Trysil hentet bilen på flatvogn og leverer den til Sulland i Elverum - ser frem til diskusjonen rundt garanti (Stamsaas er garantiansvarlig via bruktbilgaranti) ..... Falch kunne forresten informere om at min S-Max var en av 6 Mondeoer og S-maxer de hadde måtte rykke ut til med låste pansere. Manuell bilene klarte de stort sett å trillstarte, automatbilene var game over. | |
|
| |
cs erlend Normal Freak
| Tema: Re: panserwire har røket.... Søn Feb 05, 2012 9:34 pm | |
| Har erfart det samme i helgen. Paserwire frosset og umulig å få opp panser. Normalt overkommelig når man kan sette bilen i garasjen, men ikke på helgetur til hytta ! Lørdag morgen: -30 grader, og min 2008 dieselpurke med automat var ikke særlig interessert i å starte. Panser frosset, og håndtaket ryker når man prøver å bruke det i minus 30. For å toppe det hele gikk elektronikken i vranglås med bl.a startsperre aktiv når batterispenningen ble lav nok under kinningen. Batteriet fikk jeg ladet via en "raggarkobling" med batterilader på 12V uttaket i bagasjerom, men elektronikkfeilene fikk jeg ikke bort siden jeg ikke fikk åpnet panser og koblet fra batteri. Falch Trysil hentet bilen på flatvogn og leverer den til Sulland i Elverum - ser frem til diskusjonen rundt garanti (Stamsaas er garantiansvarlig via bruktbilgaranti) ..... Falch kunne forresten informere om at min S-Max var en av 6 Mondeoer og S-maxer de hadde måtte rykke ut til med låste pansere. Manuell bilene klarte de stort sett å trillstarte, automatbilene var game over. | |
|
| |
cs erlend Normal Freak
| Tema: Re: panserwire har røket.... Søn Feb 05, 2012 9:35 pm | |
|
| |
| Tema: Re: panserwire har røket.... Søn Feb 05, 2012 11:01 pm | |
| - cs erlend skrev:
- Har erfart det samme i helgen. Paserwire frosset og umulig å få opp panser. Normalt overkommelig når man kan sette bilen i garasjen, men ikke på helgetur til hytta !
Lørdag morgen: -30 grader, og min 2008 dieselpurke med automat var ikke særlig interessert i å starte. Panser frosset, og håndtaket ryker når man prøver å bruke det i minus 30. For å toppe det hele gikk elektronikken i vranglås med bl.a startsperre aktiv når batterispenningen ble lav nok under kinningen. Batteriet fikk jeg ladet via en "raggarkobling" med batterilader på 12V uttaket i bagasjerom, men elektronikkfeilene fikk jeg ikke bort siden jeg ikke fikk åpnet panser og koblet fra batteri. Falch Trysil hentet bilen på flatvogn og leverer den til Sulland i Elverum - ser frem til diskusjonen rundt garanti (Stamsaas er garantiansvarlig via bruktbilgaranti) ..... Falch kunne forresten informere om at min S-Max var en av 6 Mondeoer og S-maxer de hadde måtte rykke ut til med låste pansere. Manuell bilene klarte de stort sett å trillstarte, automatbilene var game over. Familien vår har også hytte like ved Trysil, så jeg er veldig glad jeg ikke ha hatt dette problemet der. Ikke uvanlig med 30 blå oppi der Har forøvrig ikke hatt noe problemer med panserwiren etter at den ble byttet ifjor. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: panserwire har røket.... | |
| |
|
| |
| panserwire har røket.... | |
|