Hei
Er i utgangsfornøyd med min S-Max (1,8 TDCI 125hk Titanium), men har opplevd mye problemer
siden jeg fikk den i aug 2006:
- Ettermontering av både dieselvarmer og tilhengerfeste (glemt ved levering).
- Fjernkontroll for dieselvarmer er aldri levert (Ford påstår den ikke finnes)
- Vibrasjonsproblemer (svinghjul skiftet 2 ganger uten å løse problemet helt. Skiftet tilslutt indre drivledd på høyre side)
- Flatt batteri
- "Rykkning" i forlengelsen av rattet ved svinging, spesielt ifm fartsendringer i svinger (vet ikke hva som ble gjort)
- For liten avstand mellom bakluke/støtfanger (avtakbart hengerfeste – kjent sak)
- Løst bagasjelokk / løse deler i baggasjelokk
- Løse dørlister på bakdører
- Håndbrekk som stadig må strammes
- Sterk eksoslukt i kupeen (diesel varmer) - forlenge eksosrør på diesel varmer
- Lekk i dieseldyse - skiftet
- Feil på kjørekomputer (beregning av dieselforbruk)
- Flere oppdateringer av software/logikk
- 2x hull i skinn ved rundt girspak (måtte fjerne deler av ”giret” som laget hullet) [/size]
- Klikkelyd på gir rundt 2.gir
- Lugging ifm giring (spesielt rundt 2 gir) - Skiftet girskiftewire
- Feilmeldinger på frontlys ved start (lysmodul/kalibrering av lys)
- Tilbakekalling fra Ford - brakett for servostyring
- Lys på radio/cd spiller skrur seg på aut , 3 sek etter åpner dør (slår seg ikke av når bilen låses)
- Feil på lyskomponent på passasjerside (løs ledning , skiftet)
- Beskyttelsesfilm som løsner (fikk Ford til å montere film nede ved bakdører der ungene tråkker)
- Sprukken låseanordningen på midtarmlene
- Opplever "et ritsj" i gasspedalen når vi har kommet opp i 10-15 km/t.
- Montert deksel for hindre løv å kommet inn i luftinntaket til kupevifta (gir dårlig lukt i følge Ford).
- Nå i sommer : Vann inn på passasjerside , bakom deksel på venstre side ved beina (antar det er AC som andre beskriver)
Har vært innom verkstedet 15 ganger disse 3 årene (ikke inkludert service). God kontakt med verkstedmester, alt på garanti. Men nå som "garantien" er utløpt er jeg spent på hva Kverneland sier.
Underdog