Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Lakkskade på hjulbuer

Go down 
+2
stigv
kjesk
6 posters
AvInnlegg
kjesk
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 46

Lakkskade på hjulbuer Empty
PosteTema: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyFre Jun 19, 2009 11:30 am

Bilen er under 1 år og lakken er allerede slitt på hjulbuane bak.
Eg kjem til å klage på dette til forhandlar og kjøyre saken så langt eg må får å få omlakering.
Eg veit at andre bilmerker med tilsvarandes konstruksjon legger på folie her for å unngå problemet.
Er det andre som har klaga på dette ?????
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyTor Nov 05, 2009 8:38 pm

Eg reklamera på lakkskader og har nå lakka om bakdører,hjulbuer og plastikkstyling (INDIVIDUAL).
Dette var kjennt problem for lakkerer. Gjelder også Mondeo.
Mishubishi Outlander har forbedra kanalskjørt pga dette problemet.
Det hjelper ikkje med skvettlapper for det er formen på kanal og hjulbue som gjer til at det blir sandblåst.
Dette blir sjølvsaggt eit større problem for meg som kjøyrer 2 mil grusveg kvar dag.
Til Toppen Go down
stigv
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 16

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyLør Nov 07, 2009 9:34 pm

Bilen min ble levert med beskyttelsestape på det utsatte punktet foran bakhjulene.... Melhus Bil fikset det ;-)

Mvh
Stig
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptySøn Nov 08, 2009 9:17 pm

Eg ser at enkelte S Maxer er levera med smal tape på ca 2 cm. Her var lakken sliti på heile buen på døra mot bakskjerm. Eg har vurdera tape og snakka med lakerar menhan har aldri laggt på tape på eit så stort felt og trur dette blir styggt.Dette blr ca. 15 cm. breit og ca. 40cm langt.
Til Toppen Go down
stigv
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyTor Nov 12, 2009 2:46 pm

Min bil har tape på hele det utsatte området på bakdørene. Vises ikke om du er mer enn 50 cm fra bilen :-)

/Stig
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyTor Nov 12, 2009 6:12 pm

Har du mulighet til å vise bilde av dette
Til Toppen Go down
FOMAX
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyTor Nov 12, 2009 9:56 pm

Ingen beskyttelse på s-maxen min som levert for 3 uker siden.
Til Toppen Go down
stigv
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyTor Nov 12, 2009 10:13 pm

Ikke verdens beste bilde, men det var det beste jeg fikk til på tverten :-)

Tapen som er nede på dørstokken og går opp på hjulbuen er original fra Ford, mener jeg. Tapen på døra er montert av min forhandler, Melhus Bil i Tronheim.

https://2img.net/r/ihimizer/img4/3290/12112009028.jpg

og sånn ser bilen ut i helfigur...

https://2img.net/r/ihimizer/img510/399/10072009051.jpg

/Stig
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyLør Nov 21, 2009 2:00 am

Takk for bildet. Eg kjem til å kopiere denne.
Til Toppen Go down
mortenb

Antall Innlegg : 4

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyFre Des 30, 2011 5:22 pm

på min 2011 s-max så er snart all lakken borte både på kanal skjørt og bakdører,hjulbue bak og nedre del av støtfanger bak,må jo ha blit malt med vann maling dissa bilene,har tidligere hat Audi og aldrig vært plaget med dårlig lakk. er utrolig frustrerende og kjøpe seg ny bil og lakken detter av.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyFre Des 30, 2011 11:12 pm

mortenb skrev:
på min 2011 s-max så er snart all lakken borte både på kanal skjørt og bakdører,hjulbue bak og nedre del av støtfanger bak,må jo ha blit malt med vann maling dissa bilene,har tidligere hat Audi og aldrig vært plaget med dårlig lakk. er utrolig frustrerende og kjøpe seg ny bil og lakken detter av.

Lakket med vannbasert lakk ja. Brukes kun det idag.

Men dette er ikke selve lakken sin skyld, det er bilens konstruksjon. Hvis du bøuer deg ned forran fronthjulet og ser bakover så der du at bakre hjulbue ligger i forhjulets "sprutebane". Min 2011 modell har også mye steinsprang fordi vi har en mil med grusvei for å komme oss til hytta.

Jeg har satt på 3M transparent film i nedre kant av dørene, det hjelper mye og syntes nesten ikke.
Flere fabrikanter som setter 3M film på utsatte steder på bilene sine, så det er rart at Ford ikke gjør dette. Må da være mye billigere for dem en å lakkere opp bilene til alle som klager.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
mortenb

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyLør Des 31, 2011 12:13 am

Monterte på skvettlapper på grund av dette problemet men hjalp ikke,kjører ikke på grusvei,kunn asfalt.var på Ford og klagde i dag,hørtes ut som jeg var den eneste med problemet:)
det og sette på 3m teip hjelper jo ikke på bakdøra og kanalskjørtene.
Men ellers er bilen helt knall:)
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptySøn Jan 01, 2012 9:17 pm

Jeg har ikke kanalskjørter på min, så jeg vet ikke akkurat hvordan problemet " ser ut" med det. Men hos meg som da har Titanium utgaven så er steinsprutproblemet konsentrert til nedre del av bakdørene, der de buer ut som en del av hjulhuset, også helt nederst i frontkant av hjulhuset.

Det er ihvertfall jug fra forhandler at de ikke kjenner til dette problemet, for det er en godt kjent S Max problem!
Til Toppen Go down
mortenb

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyFre Mar 02, 2012 6:54 pm

Har nå hatt min 2011 s-max inne hos min lokale forhandler for utbedring av slitasje på hjulbuer og at lakken detter av under på h.kanalskjørt,fikk meg en overaskelse da jeg hentet bilen og ser at de bare har klistret over 3m teip på bakdøra uten og lakkere og på kanalskjørtet hadde de bare gnid vekk møkka med pappir og smurt på tectyl der lakken flaser,hele kanalskjørtet er ripete etter på.
Dagen etter på ringer han som er ansvarlig for reklamasjoner og sier at han hører at jeg ikke er fornøyd,jeg sier at det er vel ikke sån man deker over lakkskader,fikk da beskjed om at dette var måten og gjøre det på,etter mye frem og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg ikke var ønsket som kunde der.... har aldrig i hele mitt liv blitt behandlet slik,jobber i bransjen selv og er sjokert.
dette er siste gangen jeg kjøper ford.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyFre Mar 02, 2012 7:35 pm

mortenb skrev:
Har nå hatt min 2011 s-max inne hos min lokale forhandler for utbedring av slitasje på hjulbuer og at lakken detter av under på h.kanalskjørt,fikk meg en overaskelse da jeg hentet bilen og ser at de bare har klistret over 3m teip på bakdøra uten og lakkere og på kanalskjørtet hadde de bare gnid vekk møkka med pappir og smurt på tectyl der lakken flaser,hele kanalskjørtet er ripete etter på.
Dagen etter på ringer han som er ansvarlig for reklamasjoner og sier at han hører at jeg ikke er fornøyd,jeg sier at det er vel ikke sån man deker over lakkskader,fikk da beskjed om at dette var måten og gjøre det på,etter mye frem og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg ikke var ønsket som kunde der.... har aldrig i hele mitt liv blitt behandlet slik,jobber i bransjen selv og er sjokert.
dette er siste gangen jeg kjøper ford.

Hørtes ut som fryktelig dårlig kundeservice og utført arbeid.
Hvilken forhandler er dette? Har ikke inntrykket at dette er standarden for Ford versteder.
Til Toppen Go down
mortenb

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptyFre Mar 02, 2012 7:44 pm

Dette var på Sulland Bil Hamar.Når en kjøper en ny bil med lakkerte kanalskjørt så forventer jeg at det skall være lakk der selv om det er på siden under eller er det for mye forlangt?
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå,er bare lei hele bilen og ford.
Til Toppen Go down
Einar

Antall Innlegg : 3

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptySøn Feb 24, 2013 4:04 am

Ajaj.....jeg har nettopp skrevet kontrakt på kjøp av bruktbil (2012 mod.) på Sulland Elverum. Er det samme forhandler som på Hamar? Skal ned på torsdag (bor i Tromsø) og hente den.
Til Toppen Go down
Einar

Antall Innlegg : 3

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer EmptySøn Feb 24, 2013 4:07 am

Forøvrig skjønner jeg nå at dette med slitasje på hjulbuer bak ikke bare er et problem på den bilen jeg nå kvitter meg med. Har en Renault Scenic som jeg nå bytter ut til fordel for S-max. Ser jo at noe av det første jeg skal ordne meg er transparent film på buene Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Lakkskade på hjulbuer   Lakkskade på hjulbuer Empty

Til Toppen Go down

Lakkskade på hjulbuer
Til Toppen 
Side 1 av 1