Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Hjulstilling

Go down 
3 posters
AvInnlegg
smaxi
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

Hjulstilling Empty
PosteTema: Hjulstilling   Hjulstilling EmptyTor Mai 21, 2009 3:25 pm

Etter ein sesong med min nye s-max var alle fire dekka skeivslitne og måtte byttast. Andre som har hatt problem med hjulstillinga?
Til Toppen Go down
Dalaxy
Normal Freak
Normal Freak
Dalaxy

Antall Innlegg : 19

Hjulstilling Empty
PosteTema: Re: Hjulstilling   Hjulstilling EmptyTor Aug 13, 2009 12:32 pm

JA! Eg har 18" Y-felgane med 235/45 R 18 Continental ContiSport2. Eitt år og dekka måtte skiftast pga skeiv slitasje og generell slitasje.
Skal på 4-hjulskontroll 19. august. Skal poste diagnosen her.
Dersom det er feil hjulstilling, vil eg reklamere for å få att dekka på garantien.
Til Toppen Go down
http://www.fgoc.co.uk
smaxi
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

Hjulstilling Empty
PosteTema: Re: Hjulstilling   Hjulstilling EmptyOns Jan 19, 2011 12:47 am

Hjulvinklane var feilstilt og etter mykje om og men fekk vi tilbakebetalt for både dekk og arbeid.
Til Toppen Go down
osehl

Antall Innlegg : 1

Hjulstilling Empty
PosteTema: Mulig feil med hjulstilling?   Hjulstilling EmptyMan Jul 25, 2011 1:04 am

Har en 2007 S-Max 1.8 TDi og har helt siden kjøp hatt problemer med styring og stabilitet. Dette innebærer at bilen ofte trekker kraftig til en av sidene når man enten bremser eller gir gasspådrag. Hvilken side varierer med evt sporing i veibane eller helling på veien. Jeg mener det er såpass ille at det kan være et sikkerhetsproblem. Problemet er større på sommerdekkene (225/50/17) enn på vinterdekk (215/60/16).

Har konfrontert Bilia Økern, der vi kjøpte bilen, med dette flere ganger, også Ford Brandt i Tanumshede ifm service. Begge hevder at dette er en kjent sak med modellen men ikke en feil, og at det bare er snakk om å ha de mest optimale dekkene til biltypen. Bilia har nå kommet til at jeg antagelig har litt for brede dekk for bilen, og foreslår bytte til 215 på sommerdekkene (skal uansett byttes ut pga slitasje). Synes dette er vanskelig å tro, siden 225 neppe kan sies å være spesielt bredt?

Veldig interessert i å høre hvilke erfaringer andre S-max-eiere har med ulike dekkbredder/-typer, og om andre har hatt lignende problemer.
Til Toppen Go down
Sponsored content

Hjulstilling Empty
PosteTema: Re: Hjulstilling   Hjulstilling Empty

Til Toppen Go down

Hjulstilling
Til Toppen 
Side 1 av 1